Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Jailbreak iOS 7 Ute Nu


iPhoneReservdelar.se

Rekommendera Poster

iPhoneReservdelar.se

Då har den kommit

Julklapp till oss alla

http://evasi0n.com

Avaktivera skärmlås med pin innan installation

Fungerar som bäst vid ren installation av iOS 7.0.4

Om cydia vägrar installera med error 2

gör om jailbreak fast inte hela vägen utan bara tills du ombes låsa upp skärmen och trycka på Evasi0n ikonen.

Ta bort istället ikonen avsluta programmet på datorn plugga ut telefonen och kör igång cydia.

 

Läs även följande artikel

http://macworld.idg.se/2.1038/1.540673/jailbreak-till-ios-7---med-fragetecken?utm_source=feedburner&utm_medium=feed&utm_campaign=Feed%3A+MacWorldArtikelimport+%28MacWorld+artikelimport%29

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vad är det för funktioner man kommer åt med Jailbrak nu

Har jailbreakat mina tidigare IOS enheter men med 7an löste sig många saker

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tydligen fungerar inte många saker i Cydia eftersom Saurik blev tagen på sängen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kan luren sluta fungera så det inte finns någon lösning?

 

Varför ska du jailbreaka?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skulle INTE göra det och speciellt inte efter ha läst detta.

http://www.macpro.se/2013/12/skandal-runt-ios-7-jailbreak/

för det första så får du bara Taig om du bor i Kina inte om du har det som språk, den informationen är helt fel. Om du kollar deras twitter konto så förklarar dom allt där, så länge du inte bor i Kina så finns det inga problem. Jag installerar det nu!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du redan visste svaret varför ställde du ens frågan!!

Ska påminna dig när du får problem med ditt jailbreak.

 

Sen så vet du ingenting om vilka bakdörrar som detta jailbreak öppnar och det står i länken.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du redan visste svaret varför ställde du ens frågan!!

Ska påminna dig när du får problem med ditt jailbreak.

 

Sen så vet du ingenting om vilka bakdörrar som detta jailbreak öppnar och det står i länken.

Jag ställde en fråga om vilka problem det kan skapa, jag visste ett av problem (Taig) men det finns säkert fler eller hur? Om telefonen pajar så köper man en ny vad är problemet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom du har så mycket pengar att du kan köpa en ny förstår jag än mindre varför du ställer frågan om problem.

Det är ingen som exakt vet vilka problem som detta jailbreak kan innebära förutom skaparna av det.

Men man kan dra slutsatsen att har dom sålts sig för pengar och lagt in en piratappstore och skitit i Saurik och Cydia är dom inte att lita på.

 

Det kommer säkert gå bra,eller inte,vem vet

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men läste du ens det jag länkade till??

Läs längst ner på denna sida.

http://www.sweclockers.com/nyhet/18070-jailbreak-for-apple-ios-7-kantas-av-kontroverser

 

Det är tydligen inte den riktiga Cydia utan en hemsnickrad.

Nä detta verkar vara en jävla soppa trist nog.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag skumläste kl är 24.00

Jesus!! Ok då vet jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Haha sorry. Jag fattar inte ens varför jag är vaken. God jul på dig och alla andra som läser detta!

Detsamma :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag laddar ner ett tweak så vissas inte den i inställningar eller som en app, vad ska jag göra?

 

Men det är ju det som stod i länken jag postade att många/alla tweaks i Cydia inte fungerar!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag laddar ner ett tweak så vissas inte den i inställningar eller som en app, vad ska jag göra?

Quote:
Originally Posted by doasis23 viewpost.gif
none of the apps I d/l show up in my settings app including f.lux
Resinstall MobileSubstrate and respring. This worked for me and they will appear in settings app now.

 

Quote:
Originally Posted by zamudiovsky viewpost.gif
All the tweaks I had installed dissapeared from the settings app and stopped working except for f.lux frown.gif

Quit the settings app from the multitasking bar, reinstall mobilesubstrate and respring

 

Klippt från detta forum: http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1687338&page=15

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Men det är ju det som stod i länken jag postade att många/alla tweaks i Cydia inte fungerar!!!

 

Lugn, vissa tweaks fungerar, men kräver lite mer handpåläggning för att fungera som de ska. Just det som kvick10 rapporterade verkar vara ett känt problem som har med mobile substrate att göra ...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lugn, vissa tweaks fungerar, men kräver lite mer handpåläggning för att fungera som de ska. Just det som kvick10 rapporterade verkar vara ett känt problem som har med mobile substrate att göra ...

 

Ett till anledning att inte JB förrän Saurik är med på plan

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ett till anledning att inte JB förrän Saurik är med på plan

Håller med... ska vänta några veckor och ser vad som händer. Känns dock inte jättenödvändigt att JB nu längre då det sakerna jag JB förr finns nu som standard i iOS 7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Lugna Er lite, mobile substrate behöver uppdateras med flera saker för att det ska fungera med iOS 7

varför jailbreakar jag ? för appen whois calling resten är jag nöjd med som det är

Cydia är nu uppdaterad till ios7 och mobile substrate också, dock fortfarande problem för att även apparna behöver uppdateras till ios7

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lugna Er lite, mobile substrate behöver uppdateras med flera saker för att det ska fungera med iOS 7

varför jailbreakar jag ? för appen whois calling resten är jag nöjd med som det är

Cydia är nu uppdaterad till ios7 och mobile substrate också, dock fortfarande problem för att även apparna behöver uppdateras till ios7

 

Vad menar du med cydia också uppdaterad?

 

Får man riktiga cydia versionen nu med jailbreaket (från saurik)? Fick tydligen någon hemsnickrad version av cydia innan har jag fattat det som, eller är jag helt fel ute?

 

Lite sugen på JB är jag men jag känner dock inte det suget som jag gjort innan, har JB sedan iOS 4 nånting och de behövdes det verkligen... :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...