Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Laddare laddar inte (iPhone 5)


dfspontus

Rekommendera Poster

Har ett problem som jag skulle behöva ett snabbt svar på. Har en iPhone 5 och har haft ett tag. Har aldrig varit problem med laddningen(bara efter ios7). När man har laddaren i ett nätuttag laddar den inte, ibland laddar den men oftast laddar den inte. Har helt ny laddare och har även provat andra. Själva uttaget är det ingen fel på. Hör hört att detta är ett rätt så vanligt problem. Det är heller inget damm eller liknande i ladd-uttaget. Finns det nån lösning.

 

En annan grej med. Ibland stängs mobilen av vid 3%, 5%, 10% och har även hänt att den stängs av vid 18%. Vad är detta? Detta hände aldrig innan ios7.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Att telefonen dör vid höga procent tyder på fel i batteriet.

Vad det gäller dina laddningsproblem så kan de bero på många saker.

Kontakterna är tunna, och även om du inte ser nån damm så kan de vara täckta av skräp och får inte kontakt.

Kabeln och adaptern du använder antar jag att du testat med annan pryl och vet att de fungerar ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Att telefonen dör vid höga procent tyder på fel i batteriet.

Vad det gäller dina laddningsproblem så kan de bero på många saker.

Kontakterna är tunna, och även om du inte ser nån damm så kan de vara täckta av skräp och får inte kontakt.

Kabeln och adaptern du använder antar jag att du testat med annan pryl och vet att de fungerar ?

Ja, kabeln och adaptern fungerar. Just nu laddar telefonen i eluttaget. Men det är inte varje gång. Ibland funkar det. Men långt ifrån alltid. Tror inte på smuts. Men hur kan jag enklast göra rent det för att se om det blir bättre efter det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Kontaktspray, på en tandborste och borsta rent (ta ej så mycket så att det droppar)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

kan rekomendera dig o ta en nål o skrapa ur i hålet i telefonen, jag fick ut en jävla massa sånt "fickdamm" o nu funkar min laddning galant :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

kan rekomendera dig o ta en nål o skrapa ur i hålet i telefonen, jag fick ut en jävla massa sånt "fickdamm" o nu funkar min laddning galant :)

En nål kanske man bör undvika då man inte kan ta ur batteriet innan. En bra tandpetare kanske är bättre.

 

idea.gif Ett bra verktyg till datorer (elektronik allm) är faktiskt en tandborst. Brukar åka förbi tandläkaren iblan och köpa såna små för barn som är xtra mjuka. Prefekt att borsta på elektronikdelar/komponenter med. Repar inte - skadar inte. :crossfingers:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...