radiuz Postad 13 december, 2013 Share Postad 13 december, 2013 Har en MBP, iPhone & iPad med iCloud påslaget på alla enheter, har bockat i alternativet safari och ändå så synkar inte iCloud mina bokmärken till iOS enheterna. Alla ändringar jag gjort på Macbooken syns alltså inte på iOS enheterna och jag undrar helt enkelt varför det är så här, nån som vet? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiuz Postad 13 december, 2013 Författare Share Postad 13 december, 2013 Ingen annan som haft samma problem? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
MatsJönsson Postad 7 februari, 2014 Share Postad 7 februari, 2014 Sitter med samma bekymmer. Trodde det bara var mellan IPhone/IPad och min Imac, men efter att idag skaffat mig en Macbook Pro, så får jag ändå inte mina bokmärken från IMac... Men visst, hur skall ICloud veta vilken enhet som är "master". Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Pocahontas Postad 7 februari, 2014 Share Postad 7 februari, 2014 Känner inte igen felet, synkade idag min införskaffade iPad Mini Retina mot iCloud och allt kom med, lite för mycket t.o.m då jag skaffat den minsta på 16GB , så jag fick manuellt ta bort massa musik och videos som tog plats. Alla bokmärken osv finns med i Safari. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiuz Postad 7 februari, 2014 Författare Share Postad 7 februari, 2014 Ja, mitt problem kvarstår fortfarande. Har försökt att lösa problemet genom att "nollställa" iCloud genom att logga in på icloud.com och där välja: Kontoinställningar --> avancerat --> återställ dokument & data. Tanken med detta är ju att rensa vad som finns på icloud servern så att man kan börja från scratch igen men tyvärr funkar inte detta, i alla fall inte för mig. Efter att ha nollställt datan så testade jag att slå på iCloud igen på alla enheter och började med Macbook:en eftersom det är den jag vill utgå ifrån och ladda ner till dom andra enheterna ifrån. Vad som hände var att jag fick en massa dubletter & gamla bokmärken nerladdade från iCloud som inte alls stämde med min nuvarande uppsättning av bokmärken på MBP:n. Alltså funkar inte nollställningen och jag började då leta på andra forum om det fanns fler som hade detta problemet, jag startade en tråd på Macrumors och en användare där gav en del intressant information. Han kontaktade Apple support som manuellt fick gå in och rensa hans data på servern så att det blev helt nollställt. Sen dess verkar det fungerat för honom. Det är kanske detta som krävs för få ordning på eländet för allt annat jag testat har inte hjälpt. Här är tråden på Macrumors mer mer info: http://forums.macrumors.com/showthread.php?p=18587198#post18587198 Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiuz Postad 8 februari, 2014 Författare Share Postad 8 februari, 2014 Men visst, hur skall ICloud veta vilken enhet som är "master". Nej, det vet ju inte iCloud. Men om allt funkade som det skulle så hade ju den enhet som iCloud stängdes av på sist blivit master eftersom den har den senaste uppsättningen med bokmärken. Tyvärr funkar det ju inte så i verkligheten.. Har du testat att nollställa din iCloud data? Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
PhotoJoe Postad 9 augusti, 2015 Share Postad 9 augusti, 2015 Hur nollställer man all data som finns i iCloud? Har ett helvete med att mina bokmärken inte synkas korrekt. Har tagit bort alla bokmärken från alla mina enheter och importerat på min MBP från en backupfil (html), men ändå så hämtar den en massa skräp från iCloud. :-/ Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
radiuz Postad 9 augusti, 2015 Författare Share Postad 9 augusti, 2015 Det gör du via hemsidan icloud.com, dock funkar det som sagt inte för mig i alla fall då gamla bokmärken laddades ner efter nollställning och fick även dubletter. Deras så kallade "nollställning" verkar inte rensa allt som finns på servern så det tappar ju sitt syfte. Nån fick hjälp genom att kontakta Apple supporten som fick gå in manuellt och plocka bort allt gammalt men har inte själv testat den vägen. Länk till kommentar Dela på andra webbplatser More sharing options...
Rekommendera Poster
Arkiverat
Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.