Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Stoppa skärmsläckaren


vman

Rekommendera Poster

Hej

Jag kör svtplay-appen och visar på apple-TV.

MEN skärmsläckaren stoppar uppspelningen.

 

Hur får jag iPaden att inte gå ner i sleep-mode?

 

/Ove

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Låter mystiskt, den ska inte köra nån skärmsläckare när du håller på med en uppspelning av video material.

Sedan spelar det ingen roll skärmsläckaren kan vara på förutsatt att du kör AirPlay utan skärmdelning.

 

Så det du säger låter inte vettigt helt och hållet, förklara lite bättre upplägg samt koppling mellan programmen

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej

Ursäkta dålig beskrivning.

 

I min iPad kör jag svtplay-appen och tittar på något gammalt tv-program. Sedan trycker jag på fyrkanten med pilen (trekant) och anger apple-TV som output.

Då får jag tv-programmet på min tv.

 

Efter x minuter verkar iPaden tycka att jag inte tittar längre och skärmen på ipaden svartnar (=skärmsläckare går in) och bilden och ljudet på TV-n slocknar.

 

Då får jag gå in på iPaden igen. strarta uppspelningen igen.

 

Antagligen är det någon liten detalj som jag har missat!

 

/Ove

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Hej!

 

Det är precis så det inte ska vara :)

 

Jag har nu inte svt play men det ska fungera lika för alla appar.

Trycker igång airplay, jag brukar tom själv släcka ipad för att spara batteri men det har aldrig slutat spela på tv.

Däremot om jag kör skärm dubblering då måste skärmen vara på för att det ska komma till Apple Tv annars stannar det av.

Vad är det för iOS du kör på respektive enhet ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När den släcks, ha låsskärmen uppe dubbelklicka på hemknappen och sen tryck på play knappen som kommer upp högst uppe på skärmen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej! Jag har exakt samma problem. Fick det när jag uppdaterade version av iOS. Någon som hittat en bra lösning? (Hängde tyvärr inte med på förslaget ovan)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 month later...
  • 1 year later...

Samma problem för mig efter uppdatering till 8.4

Har provat att starta om iPaden, utan framgång. Måste helt enkelt vara en bugg i senaste IOS.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...