Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilken iPhone skall jag köpa?


redtop2

Rekommendera Poster

Hej,


hitintills har jag klarat mig med en vanlig mobiltelefon i kombination med två MacBook Pro, och vägrat hoppa på jag-vill-ha-tåget. Nu tycks det mig dock, som om utvecklingen kör förbi mig i ett allt snabbare tempo, och överväger nu seriöst att köpa en iPhone


  1. Barn och barnbarn skickar hellre SMS än talar i telefon (eller skicka mail för den delen)
  2. Behöver GPS dels i bil och dels i husbil. Kör mycket både i Sverige och utland. Körde över min GPS med bilen för två vintrar sedan. Köpte en begagnad med livstids uppdatering, men fick ej koden för uppdatering....Tycker det är onödigt att köpa en tredje GPS, när det finns att tillgå i en iPhone.
  3. Fotograferar mycket med systemkamera, men saknar ibland en kamera av mindre format för typ ögonblicksbilder och för att dokumentera.


Frågan är således vilken iPhone skall jag välja? Vilken modell och vilket iOS anser ni vara den stabilaste, med minsta möjliga strul?


Hur stort minne behöver jag, om jag tankar ned bilder till datorn regelbundet?



Å ena sidan köper hellre en billigare äldre modell före bling-bling och lull-lull om det bara ger mindre problem.



Å andra sidan köper jag hellre dyrt, då det i regel blir billigare i längden.



(Det måste inte vara en iPhone om ni anser att ett annat märke är vida överlägset, dock vill jag inte vara tvungen att använda modell ”tandpetare” för att kunna använda tangentbordet.)



Tacksam för synpunkter!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iPhoneReservdelar.se

Tycker att du i alla fall skall ha en 5a, då 4s är 2 år gammal modell och kommer sakta men säkert att förslås ut.

Kameran är också bättre på 5an

 

Vad det gäller storlek så kan du köpa 16gb modellen då du kan spara en slant och lägga över på datorn när utrymmet börjar ta slut.

 

Vad det gäller gps så fungerar den inbyggda appen liksom google maps men dessa behöver data trafik och det blir dyrt i utlandet.

Jag rekommenderar varmt syngic europa för några hundralappar har du alla kartor med livstids uppdateringar och allt lagrat lokalt på telefonen så att du kan navigera utomlands.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att du i alla fall skall ha en 5a, då 4s är 2 år gammal modell och kommer sakta men säkert att förslås ut.

Kameran är också bättre på 5an

 

Vad det gäller storlek så kan du köpa 16gb modellen då du kan spara en slant och lägga över på datorn när utrymmet börjar ta slut.

 

Vad det gäller gps så fungerar den inbyggda appen liksom google maps men dessa behöver data trafik och det blir dyrt i utlandet.

Jag rekommenderar varmt syngic europa för några hundralappar har du alla kartor med livstids uppdateringar och allt lagrat lokalt på telefonen så att du kan navigera utomlands.

Skall Googla på synic europa! Tack för ditt snabba svar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Jaha, så var det dags att bestämma mig igen (det blev ingen smartfån i fjol heller). Väcker därför denna tråd till livs igen.

 

Åker till England/Scotland med husbil omkring den 22 sept. Eventuellt blir det en avstickare till Irland också. Kommer att köpa en iphone 6 i någonstans under resans gång.

Fråga 1. Är det tillrådligt att köpa den i England/Scotland/Ireland? Den verkar ju vara avsedd för flera marknader.

Fråga 2. Varför säljs Sygic Europe just nu med 50 % rabatt t o m den 15 september? Kommer den inte att fungera med nya iphone 6?

 

Någon som vet?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hej,

hitintills har jag klarat mig med en vanlig mobiltelefon i kombination med två MacBook Pro, och vägrat hoppa på jag-vill-ha-tåget. Nu tycks det mig dock, som om utvecklingen kör förbi mig i ett allt snabbare tempo, och överväger nu seriöst att köpa en iPhone

  1. Barn och barnbarn skickar hellre SMS än talar i telefon (eller skicka mail för den delen)
  2. Behöver GPS dels i bil och dels i husbil. Kör mycket både i Sverige och utland. Körde över min GPS med bilen för två vintrar sedan. Köpte en begagnad med livstids uppdatering, men fick ej koden för uppdatering....Tycker det är onödigt att köpa en tredje GPS, när det finns att tillgå i en iPhone.
  3. Fotograferar mycket med systemkamera, men saknar ibland en kamera av mindre format för typ ögonblicksbilder och för att dokumentera.

Frågan är således vilken iPhone skall jag välja? Vilken modell och vilket iOS anser ni vara den stabilaste, med minsta möjliga strul?

Hur stort minne behöver jag, om jag tankar ned bilder till datorn regelbundet?

Å ena sidan köper hellre en billigare äldre modell före bling-bling och lull-lull om det bara ger mindre problem.

Å andra sidan köper jag hellre dyrt, då det i regel blir billigare i längden.

(Det måste inte vara en iPhone om ni anser att ett annat märke är vida överlägset, dock vill jag inte vara tvungen att använda modell ”tandpetare” för att kunna använda tangentbordet.)

Tacksam för synpunkter!

 

Jag sitter i samma sits som du. Min gamla trotjänare håller på att lägga av. Jag har gjort en jämförelse av dom tekniska specarna på cyberphoto.se och funnit att Sonys nya Z3 är bättre än iPhone. Den har mycket bättre batterikapacitet, bättre kamera, plats för minneskort. Den är vattenskyddad och dammtät och den är billigare. GPS i Sony - Ja. Jag gillar Apples produkter men kanske det får vara någon måtta ändå. Jämför själv innan du bestämmer dig.

För mig lutar det f n åt en Sony Z3 om jag inte hittar en beg iPhone 5 S. Informera oss gärna vad du väljer att köpa. Lycka till

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en iPhone 6.

 

 

Köp dyrare så blir det billigare i längden.

 

 

Varför köpa en 5C som är 2 år gammal eller en 5S som är 1 år gammal.

 

 

iPhone 6 16GB vs iPhone 5S 16GB skiljer det 1000kr. Köp en iPhone 6 som du kan ha längre än iPhone 5S.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp en iPhone 6.

 

 

Köp dyrare så blir det billigare i längden.

 

 

Varför köpa en 5C som är 2 år gammal eller en 5S som är 1 år gammal.

 

 

iPhone 6 16GB vs iPhone 5S 16GB skiljer det 1000kr. Köp en iPhone 6 som du kan ha längre än iPhone 5S.

Jo, det är nog så att jag har redan bestämt mig för en iPhone 6 (det är 9 mån sedan jag startade tråden).

Kvarstå mina frågor:

Fråga 1. Är det tillrådligt att köpa den i England/Scotland/Ireland? Den verkar ju vara avsedd för flera marknader.

Fråga 2. Varför säljs Sygic Europe just nu med 50 % rabatt t o m den 15 september? Kommer den inte att fungera med nya iphone 6?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hänger på denna tråd med en liknande fråga..

Jag funderar på att köpa en 6:a, plus-varianten är lite väl stor.

Vad skiljer 6 och 6+ åt?
Jag har kollat hos apple och det verkar som skillnaden är storlek, bildstabilisering och batteri?

Det är väl inget mer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...