Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Synka epostkonton från iTunes till iPhone?


TRLfineart

Rekommendera Poster

Hej!

Jag har stött på ett irriterande problem. Har letat och letat men finner inget. Humm....

 

Förr öppnade man iTunes och markerade i kryssrutan för att synka sina epostkonton på iMac till min iPhone. Klart!

 

Nu kan jag inte hitta funktionen alls. Vart gör man det nu för tiden. Jag kör ”Mavericks”

Måste man manuellt skriva in varje konto i iPhone. Det kan inte vara möjligt! Eller?...

 

Mvh: Thord:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Smidigt? Nej förut var det verkligen smidigt då man bara överförde epost kontona från datorn utan att skriva ett tecken. Det kallar jag smidigt:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kommer inte ihåg hur man gjorde tidigare, men jag synkade min nya 5s mot en säkerhetskopia av den gamla iPhonen och fick med alla konton.

Jag letade efter att kunna synka bara emailkontona, men hittade inget. Och att synka från iCloud gav bara ett av kontona.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Just det! Du berör problemet. Man kan inte hitta vart man synkar bara epost kontona. Det gick att göra i iTunes förut.

 

Man tog fram iPhones synk sida sedan kryssade man i att alla epost konton från Macen skulle skrivas till iPhone. Vips så var det gjort.

 

Varför tog man bort en så bra funktion. Jag börjar bli lite trött på Apple. Det blir mer och mer knöligt att använda. Mindre och mindre användarvänligt.

 

Lika så Maveriks! Jag har aldrig haft så många problem med min iMac sedan jag uppgraderade till detta Mac OS.

 

Till Apple! Gör ett stabilare system och satsa inte bara på lull lull. Nu tycker jag systemet är instabilt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hej! Apple har tagit bort denna funktion med att synka ALLA epostkonton genom iTunes.

Det beskedet fick jag av Apple Support. Inte speciellt användarvänligt sa jag då till dom.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...
rastapopoulos

Hej! Apple har tagit bort denna funktion med att synka ALLA epostkonton genom iTunes.

Det beskedet fick jag av Apple Support. Inte speciellt användarvänligt sa jag då till dom.

Upptäckte precis samma sak. Helt bisarrt av Apple att ta bort denna funktionalitet. Det är rena stenåldern att behöva sitta och lägga in alla konton manuellt inklusive ett tiotal smtpkonton med olika portar osv. Fattar inte hur de tänkte på Apple nu.

Nej, kan bara hålla med - det är långt ifrån användarvänligt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Har av olika anledningar tagit bort alla mina epostkonton från min iPhone, och letade också efter denna funktion när jag ville lägga tillbaka dem. Men det verkar ju helt riktigt INTE gå...!?

 

Eller har det hänt något på denna fronten det sistone?

 

...ibland undrar man...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man lägger till manuellt eller hämtar upp en tidigare säkerhetskopia.
Så länge som man använder iCloud så är det ju enkelt, då skriver man bara in sitt Apple ID på iCloud så trillar det in automatiskt ens e-mail, kontakter, kalender, anteckningar etc. som man synkar. Även olika alias på e-posten i iCloud. Däremot, om man använder andra e-post-tjänster så är det manuell inskrivning som gäller, eller åtminstone halvmanuell. För de vanligaste tjänsterna så kan telefonen hitta inställningarna, det räcker alltså med namn, mejladress och lösenord så fixar telefonen - i de flesta fall - resten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Däremot, om man använder andra e-post-tjänster så är det manuell inskrivning som gäller,

Så var det väl inte för några år sedan? Då fördes väl infon över från Macen? För jag har alla mina konton inlagda i min telefon, även de konton jag aldrig läser (och aldrig har läst) på telefonen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har av olika anledningar tagit bort alla mina epostkonton från min iPhone, och letade också efter denna funktion när jag ville lägga tillbaka dem. Men det verkar ju helt riktigt INTE gå...!?

 

Eller har det hänt något på denna fronten det sistone?

 

...ibland undrar man...

Varför skulle inte det gå?

 

 

post-45175-0-33600500-1489508120_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...