Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mail på iPad visar fel Från-adress


Pretorian

Rekommendera Poster

Jag har en ny ipad som jag försökt ställa in men när jag ska skicka ett mail så står det Från mittnamn@me. Jag vill ha min privara mail: namn@namn.se. Det är det kontot som finns under Inställningar och jag har iCloud på det. Det där andra vill jag inte ha.

 

Dessutom får jag inte mail till iPaden när jag skickar till min mail.

 

Borde inte allt det ställts in när jag synkade med itunes? Jag har en gammal ipad sen tidigare där allt fungerar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då får du väl kolla upp och ställa in mailen för ditt namn@namn.se mailkonto istället för ditt icloudkonto. Är det något webhotell som har hand om din namn@namn.se mail?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Valde du att ställa in din nya iPad som en "Ny iPad" eller återställde du den från en av din gamla iPads säkerhetskopior i iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Man kan även ställa in standard-mailkonto, dvs. den förvalda adressen. Ställs in under inställning --> epost

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

@me.se indikerar iCloud kontot. Om du inte vill använda iCloud så stäng av det.
Itunes ställer inte in mejlkontot, det får man göra själv. Itunes synkar mediainnehållet.

Om du har flera konton inställda så väljer Från-konto genom att skapa ett nytt mejl, och där klickar du på "Från:" och då får du upp en lista på de mejladresser som finns inlagda som du kan skicka ifrån. Välj nu den mejl du vill skicka från och klicka på den och så är det klart. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gjorde en manuell inställning av min "riktiga" mail och förvalt den. Eftersom jag valde "Återställ ipad" när jag installerade den nya trodde jag att alla såna inställningar skulle följa med.

 

Men nu är mailen rätt.

 

Jag bara undrar om det var dumt att Återställa eller vad det hette och INTE välja "Ny ipad" när jag installerade den nya? Det var ju för att jag ville ha samma Apple ID etc.

 

Kan det bli någon krock nu när jag har två ipads och synkar dessa mot itunes? Den nya kommer ju ha massor av nya appar som inte fungerar på den gamla? Ska jag skapa någon anna slags synk i itunes, typ iPad Air så de inte blandas ihop?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...