Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ios7 är det fulaste jag sett


fuckintosh

Rekommendera Poster

 

Exakt du skulle köpa bilen blint utan att ens provsuttit eller sett hur den ser ut.

Väldigt naivt.

Jag provsitter, provkör etc på ett produktionsexemplar, inte en prototyp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • Svars 64
  • Created
  • Senaste svar

Jag provsitter, provkör etc på ett produktionsexemplar, inte en prototyp.

 

Lite svårt när det gäller iOS utan då måste man titta på bilder och läsa vad andra upplever och bilda sig en uppfattning.

Just med iOS 7 hade faktiskt alla nu också möjlighet att testa det om man ville och sen återgå till iOS 6.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Lite svårt när det gäller iOS utan då måste man titta på bilder och läsa vad andra upplever och bilda sig en uppfattning.

Just med iOS 7 hade faktiskt alla nu också möjlighet att testa det om man ville och sen återgå till iOS 6.

Jag vet inte vad du vill ha sagt. Jag tror inte Apple vill göra en sämre produkt, utan en bättre. Det räcker för mig för att uppgradera när det kommer något nytt.

Att jag sen har fräckheten att inte gilla allt, är det det som stör dig?

Jag kommer även att uppgradera macarna till nästa katt, utan att ha en aning om vilka finesser som kommer att tillföras, har i dagsläget inte en aning om hur det ser ut, när det kommer, bara att det kommer. Har faktiskt även glömt vad den nya versionen kommer att heta, även om jag sett det nämnas någonstans. Men, även då kommer jag att peka på sådant som jag eventuellt inte gillar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag vet inte vad du vill ha sagt. Jag tror inte Apple vill göra en sämre produkt, utan en bättre. Det räcker för mig för att uppgradera när det kommer något nytt.

Att jag sen har fräckheten att inte gilla allt, är det det som stör dig?

Jag kommer även att uppgradera macarna till nästa katt, utan att ha en aning om vilka finesser som kommer att tillföras, har i dagsläget inte en aning om hur det ser ut, när det kommer, bara att det kommer. Har faktiskt även glömt vad den nya versionen kommer att heta, även om jag sett det nämnas någonstans. Men, även då kommer jag att peka på sådant som jag eventuellt inte gillar.

 

Ja har man den inställningen som du då finns risken att man bli överraskad och besviken.

Jag störs inte av att du inte gillar det men jag blir trött på att i tråd efter tråd läsa samma gnäll från samma personer om saker som dom redan klagat över.

Saker kommer inte att förändras bara för att man upprepar det hela tiden.

 

Det finns saker med iOS 7 som jag heller inte är nöjd med men vad hjälper det att jag tjatar om det. Utan är det en funktion som går att ersätta med en app så gör jag det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja har man den inställningen som du då finns risken att man bli överraskad och besviken.

Jag störs inte av att du inte gillar det men jag blir trött på att i tråd efter tråd läsa samma gnäll från samma personer om saker som dom redan klagat över.

Saker kommer inte att förändras bara för att man upprepar det hela tiden.

 

Det finns saker med iOS 7 som jag heller inte är nöjd med men vad hjälper det att jag tjatar om det. Utan är det en funktion som går att ersätta med en app så gör jag det.

De är nog så att vi som klagar får mothugg och då försöker vi ännu en gång påtala varför vi tycker att det är en brist. Du som inte klagar har ju skrivit ett otal fler inlägg om varför du inte klagar. Så tröttheten kanske är ömsesidig?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

De är nog så att vi som klagar får mothugg och då försöker vi ännu en gång påtala varför vi tycker att det är en brist. Du som inte klagar har ju skrivit ett otal fler inlägg om varför du inte klagar. Så tröttheten kanske är ömsesidig?

 

Jag har aldrig sagt att dom som klagar har fel utan många gånger har jag frågat VAD felet är. För i vissa fall går det att förbättra i inställningarna eller att ersätta funktionen med en app.

Nu är andelen inläggen där det klagas mycket fler än att det klagas på dessa inlägg. (konstig formulering)

 

Men fortsätt att klaga ni så får vi se om Apple läser detta forum och tar till sig :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja har man den inställningen som du då finns risken att man bli överraskad och besviken.

Jag störs inte av att du inte gillar det men jag blir trött på att i tråd efter tråd läsa samma gnäll från samma personer om saker som dom redan klagat över.

Saker kommer inte att förändras bara för att man upprepar det hela tiden.

 

Det finns saker med iOS 7 som jag heller inte är nöjd med men vad hjälper det att jag tjatar om det. Utan är det en funktion som går att ersätta med en app så gör jag det.

:whistling:

 

Tjata och gnälla, måste man ju få göra, Speciellt när man har rätt! :totaltgalen:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

:whistling:

 

Tjata och gnälla, måste man ju få göra, Speciellt när man har rätt! :totaltgalen:

 

Vilken tur att det är ett fritt land :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Ja du tycker det men det tycker inte jag.

Men för skojs skull nämn några funktioner som kan ändras på utseendet inne i bilen.

Drivrutiner för saker, ex telefoner som ansluts med USB. Mercedes och Volvo, antagligen även andra, har börjat plocka bort analoga mätare och istället trycka in en stor skärm som visar lämplig information. det skulle förvåna mig väldigt om det visar sig att utseendet aldrig kommer ändras. Jag tror att Volvo redan har visat prototyper med diverse appar.

 

För att återgå till iOS, att ikoner och liknande ser hemska ut stör mig inte så mycket, det som stör mig är att utseendet, som inte är särskilt snyggt, påverkar användbarheten på ett negativt sätt. Att sedan forumets designelit hävdar att det är trendigt gör inte saken bättre, det behöver nämligen inte vara trendigt men det är bra om det är lätt att använda.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Drivrutiner för saker, ex telefoner som ansluts med USB. Mercedes och Volvo, antagligen även andra, har börjat plocka bort analoga mätare och istället trycka in en stor skärm som visar lämplig information. det skulle förvåna mig väldigt om det visar sig att utseendet aldrig kommer ändras. Jag tror att Volvo redan har visat prototyper med diverse appar.

 

För att återgå till iOS, att ikoner och liknande ser hemska ut stör mig inte så mycket, det som stör mig är att utseendet, som inte är särskilt snyggt, påverkar användbarheten på ett negativt sätt. Att sedan forumets designelit hävdar att det är trendigt gör inte saken bättre, det behöver nämligen inte vara trendigt men det är bra om det är lätt att använda.

 

Det är ändå inte en rättvis jämförelse för en mjukvaruppgradering på en bil kan inte förändra utseendet eller funktionen så mycket som ett OS på en telefon.

 

Alla kan inte bli nöjda och det var många som var missnöjda med utseendet på iOS 6.

Att utseendet skulle påverka användbarheten är inget som jag reflekterat över.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det första var väl inte särskilt konstruktivt, men det andra bör få verkan om tillräckligt många skriver.

Jag vet. Orkar inte alltid ge konstruktiv kritik till apple. Det är så mycket som inte funkar att jag blivit sur på dem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tänker då inte uppdatera..stannar på version 6.

Haft Apple så länge att man passar sig för att dyka på uppdateringar.

Vänta och se: är mitt motto när det gäller Apple

Haha! Samma här, men familjens ipad blev uppdaterad. Urk.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja det har verkligen gått upp och ner. Men nu när iphone 4, 4s, 5 alla i stort sett ser ut som 3:an och de väljer att lansera ett grått svårläsligt ios utan en enda riktigt fantastisk ny funktion, då måste apple vara på väg ner. Powermacen som jag sitter med på jobbet är så jävla irriterande långsam och dum också. Mina kunder kräver excel och word och det är ett rent helvete att hålla på med på fuckintoshen. Sjukt segt!

Kanske Apple är på väg ner. Kanske har man missat något. Jag försvarar inte Apple. Men jag tycker reaktionerna är överdrivna. Kan ju bero på de fantastiska förväntningarna som inte infriats.

...

Sitter du med en PowerMac fortfarande så är det ju inte Apples fel.... se till och kom i takt med nutiden eller byt jobb.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Glöm inte att vi är många som är nöjda både med hur det ser ut och hur det funkar med iOS 7. Vi gör inget väsen av oss men vi finns här. Jag tog hem iOS 7 den 18 september, samma dag som den släpptes, och nu tänker jag inte på att det är "nya" ikoner. Nöjd som tusan med de nya funktionerna. Klart det var ovant i början men man kom snabbt in i det. Nöjd är jag. Mycket nöjd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kanske Apple är på väg ner. Kanske har man missat något. Jag försvarar inte Apple. Men jag tycker reaktionerna är överdrivna. Kan ju bero på de fantastiska förväntningarna som inte infriats.

...

Sitter du med en PowerMac fortfarande så är det ju inte Apples fel.... se till och kom i takt med nutiden eller byt jobb.

Macbookpro hette skiten visst. My bad

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.




×
×
  • Skapa nytt...