Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Hyrda filmer försvinner!


Tritorn

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har ikväll hyrt en film på min ATV. Först börjar filmen laddas ner , men när jag sedan lämnar sidan för att göra något annat på min ATV medan filmen laddas ner så bryts hela nedladdningen. Går jag tillbaka till den hyrda filmen så ser det precis ut som att filmen inte längre är hyrd. Det står som vanligt "hyr 39kr", fast jag redan hyrt den. Provar jag sedan hyra om filmen så går det inte. Kommer upp ett meddelande om att filmen redan är hyrd och att jag ska gå till Inställningar > hämtningar > leta efter hämtningar. Har provat den proceduren flera ggr, men det händer absolut ingenting. Inte ens på flera timmar. Det är precis som att filmen är hyrd, jag har betalt, men den inte går att ladda ner.

 

Är det någon som vet vad det kan vara för fel? Blir galen när jag hela tiden försöker göra som ATV:n hänvisar mig och det inte fungerar.

 

Mvh Jesper

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Rubriken kanske skulle vara "hyrda filmer laddas inte ner" ist.

 

Hoppas Ni förstår vad jag menar i inlägget och att någon kan ha ett svar för att lösa problemet.

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej, samma händer för mig. Hyrda filmer finns inte kvar och kan inte "återstartas" om man vill se dem igen inom 2dygn. Igår fick jag hyra filmen igen genom min iphone, ladda ner den och köra den på Airplay för att se sista 30min eftersom det inte fungerar att gå till Inställningar > hämtningar > leta efter hämtningar på ATV. Antagligen kommer jag att få betala dubbelt för filmen... (detta tänker jag förstås inte göra..). Förut hade man sina hyrda filmer med antal timmar kvar på första sidan och bara att streama ner när man ville inom tidsramen, nu är de försvunna med nån galen procedur som inte funkar gör det nu mycket besvärligare att använda ATV till att hyra filmer med. Helt vansinnigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag kontaktade supporten och dom bad mig att logga ur itunes kontot på atv:n och logga in igen. Efter detta fungerar det som det ska.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 9 months later...

Ha, har också gått på deras skräp. Har bra 20 Mbps uppkoppling. Filmen startar om 30 minuter... 38 minuter... 40 minuter. Apple, lägg ner, finns bättre och snabbare ställen att hyra film på utan att behöva logga ut och sedan med fjärrisen mödosamt mata in alla uppgifter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...