Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Fotbollstråden ⚽️


kallestropp
 Share

Rekommendera Poster

sevensleeper

Just nu: FA-cupfinal: Arsenal - Chelsea. I skrivande stund: 1-0. Kom igen Arsenal!!!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Jaaa! Arsenal vann! Nu är vi mesta FA-cupmästarna med 13 titlar! :galetglad::galetglad::galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Jaaa! Arsenal vann! Nu är vi mesta FA-cupmästarna med 13 titlar! :galetglad::galetglad::galetglad:

Kul! Grattis! :yeahbaby::cake:

 

Så när ni vinner Community Shield nästa år, så har ni inte vunnit en trofé då? :rolleyes:

 

Klart det är en trofé. Inte så stor kanske, men lite som en inhemsk “Cupvinnar Cupen”. Alla pokaler räknas. :yeahbaby:

Redigerad av iEricF
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Kul! Grattis! :yeahbaby::cake:

Tackar, det var verkligen läget att ta en titel i år efter det otroligt dåliga säsongen! :galetglad:

 

 

Så när ni vinner Community Shield nästa år, så har ni inte vunnit en trofé då? :rolleyes:

 

Klart det är en trofé. Inte så stor kanske, men lite som en inhemsk “Cupvinnar Cupen”. Alla pokaler räknas. :yeahbaby:

Jag tycker ju inte den räknas riktigt. Men visst, jag ser ju hellre att vi vinner en sådan match än förlorar den. Community Shield blir ju dessutom mot just Chelsea. :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Man City gjorde igår klart med Bernardo Silva för £58m. Det ska bli oerhört intressant att se hur mycket pengar de lägger i sommar på att förstärka truppen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

För att inte tala om vad Man U kommer att lägga. Det ryktas om Griezmann £86.7m (han har en utköpsklausul). Det ryktas även om Torino’s Andrea Belotti för hans utköpsklausul på £85m. Galna pengar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Bekräftat att Wenger skrev på för ytterligare två år med Arsenal. Inte alls oväntat. Men, han har en enorm press att lyckas!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Bekräftat att Wenger skrev på för ytterligare två år med Arsenal. Inte alls oväntat. Men, han har en enorm press att lyckas!

Såg det... 2 år var nog rätt väntat. Var nog tur att de vann lite där på slutet, annars tror jag nog att det inte hade blivit nåt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Såg det... 2 år var nog rätt väntat. Var nog tur att de vann lite där på slutet, annars tror jag nog att det inte hade blivit nåt.

Jag tycker att det är helt ok att han förlänger - för vem ska de ta in istället? Det snackades om Thomas Tuchel, men det blev ju uppenbarligen inget.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...
sevensleeper

Viktig match i kväll

Verkligen! Att vinna hemma är ett måste dock.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Läget i Sveriges grupp nu!

post-154-0-80277400-1497036127_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Postad (redigerade)

Sverige - Frankrike 0-1

Holland - Luxemburg 2-0

 

1-1 nu av Durmas

Redigerad av ronny
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

8 min kvar nu håll i Sverige

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaaaaa Ola 2-1 på övertid

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

marcushedenstrom

Frankrike kan vinka adjöss till VM (nästan). :galetglad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Hugo spelar i Spööörs, klart han gör en tavla. Men schyst avslut ändå. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Norge tar ledningen i 45 min

Tur det bara är träningsmatch.

  • Rösta upp 1
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kul att NVL blev klar för Man U. :yeahbaby: Glömde skriva det förra veckan. Giroud är på väg bort med.

- - -

Det här var lite intressant. En del förslag, sisådär.... men många bra. Hoppas det går igenom, för som helhet är det bra:

Ett antal förslag på ändringar

Alla nationella fotbollsförbund har rätt att ge förslag till IFAB, som sammanträder två gånger per år. Nu har organisationen i sin tur lämnat fram ett dokument innehållande ett gäng förslag på ett antal stora förändringar inom sporten:

  • Spelare kan slå en frispark till sig själv
  • Insparkar måste inte lämna straffområdet
  • Frisparkar får slås på rullande boll
  • Mål om någon tar med hands på mållinjen
  • Slutsignal endast när bollen är ur spel
  • Straff om målvakten tar upp bollen med händerna vid hemåtpassning
  • Efter missad straff blir det inspark, oavsett om målvakten räddar eller om bollen går utanför
  • Domaren stoppar klockan varje gång bollen är ur spel och matchtiden reduceras till 60 minuter
http://www.expressen.se/sport/fotboll/det-ar-radikalt-en-revolution/

 

De 5 sista där känns xtra bra. Den sista - det blir ju lite som hockey. Effektiv speltid. Så slipper man maskandet innan insparkar, inkast, byten osv. :yeahbaby: Det lär väl bli 2x30min, effektiv tid då.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

sevensleeper

Kul att NVL blev klar för Man U. :yeahbaby: Glömde skriva det förra veckan. Giroud är på väg bort med.

 

- - -

 

Det här var lite intressant. En del förslag, sisådär.... men många bra. Hoppas det går igenom, för som helhet är det bra:

 

De 5 sista där känns xtra bra. Den sista - det blir ju lite som hockey. Effektiv speltid. Så slipper man maskandet innan insparkar, inkast, byten osv. :yeahbaby: Det lär väl bli 2x30min, effektiv tid då.

Ja, riktigt roligt med VNL! Jag tror han kommer klara sig galant. Får se vad som händer med Giroud, jag gillar att honom som inhoppare, men det gillar uppenbarligen inte han.

 

Intressanta regler, jag gillar i synnerhet "Mål om någon tar med hands på mållinjen". Frågan är om man ska visa ut spelaren då eller bara varna. Man varnar ju för hands utanför straffområdet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 Share




×
×
  • Skapa nytt...