Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

installation av OS X Lion fungerar inte


Elajas

Rekommendera Poster

Hej,

 

Jag har formaterat hårddisken på en macbook som har haft OSX Lion på sig, och ska nu installera Lion igen.

 

Jag har gjort så som beskrivs i alla instruktioner, alltså CMD+R > skivverktyg > radera Macintosh HD > Installera om OS X

På detta sätt har jag återställt flera macbooks tidigare utan problem.

Jag har en stabil internetuppkoppling.

 

Nu till problemet.

Datorn tickar igenom hela installationen av OS X för att sedan hamna i detta felmeddelande:

 

"kan inte hämta de ytterligare komponenter som krävs för installation av mac os x, kontroller din internetanslutning."

 

Jag har kontrollerat internetanslutningen (stabil) och jag har kontrollerat disken (som är felfri)

 

Jag har provat fler gånger och startat om datorn, men får det inte att fungera.

 

Vad kan vara fel? och hur kan jag lösa det?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag hade precis samma fel med min dator och Lion.

Det visade sig att det var fel på min hårddisk. Det tog ett antal tester innan LanMaster fick fram felet. Men då var det solkart att de skulle byta disken. Efter det funkar min maskin som den ska.

 

Kan tillägga att jag hade garanti/Apple Care på min maskin.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har också applecare på datorn och brukar sköta problem med LanMaster,

 

Ville mest kolla här först eftersom det kan vara ett mjukvarufel, vilket då inte täcks av AppleCare. (Har jag fått erfara förut. -.-) Eftersom skivverktyget påstår att det inte är fel på min hårddisk.

 

Men det blir nog så att jag får skicka den till LanMaster så får de titta på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Fick du ordning på det hela? Jag har exakt samma problem.

Vad ska man göra? Har ingen garanti kvar tror jag.. :-(

 

 

Har också applecare på datorn och brukar sköta problem med LanMaster,

 

Ville mest kolla här först eftersom det kan vara ett mjukvarufel, vilket då inte täcks av AppleCare. (Har jag fått erfara förut. -.-) Eftersom skivverktyget påstår att det inte är fel på min hårddisk.

 

Men det blir nog så att jag får skicka den till LanMaster så får de titta på det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...