Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Studenter: Flera dokument/A4-sida för att få plats med anteckningar på


koffas

Rekommendera Poster

Hej! Jag är en nybliven student som har insett ett problem som jag vill ha hjälp att lösa.

 

När jag är på föreläsningar tar jag ofta med mig min iPad där jag följer hela föreläsningen, föreläsningarna läggs upp en dag innan på nätet. En del skriver rakt av det som skrivs på föreläsningens pdf, men det tycker jag är onödigt då vi redan har tillgång till PDF:erna. Idag skriver jag för hand på ett kollegeblock men allra helst så skulle jag vilja kombinera detta och skriva anteckningar på min iPad.

 

Då kom jag på en lösning som jag såg när jag gick i gymnasiet. Där hade några personer skrivit ut föreläsningarnas PDF:erna men med mycket mindre PDF:er där t.ex. 5st fick plats/A4 och där det fanns gott om plats att skriva anteckningar vid sidan av varje föreläsningssida.

 

Jag skulle vilja ha precis så fast jag skriver anteckningarna på min iPad bredvid bredvid varje föreläningssida.

 

Jag har googlat och googlat men jag kommer inte på vad detta kallas och hittar inge. Jag är OERHÖRT, OERHÖRT tacksam för hjälp om hur jag ska lösa mitt problem.

 

Är det någon som vet vad jag pratar om och hur jag kan lösa detta problem så skulle ta spara mig väldigt mycket tid och ork alternativt en kompromisslösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Efter ännu mer googlande hittade jag en jättebra app för detta ändamål. Nämligen: PDF Expert. Här kan man både ta anteckningarna för hand och skriva redigera dokumentet med text.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

NOTERIZE. Skriv med tangentbord, antingen direkt på papperet eller i en ruta. Eller skriv med finger/specialpenna. Bokstäverna blir lite kantiga och fula när jag skriver med fingret, den här appen passar bättre för den som vill skriva med tangentbord och komplettera med teckningar. Den kan importera pdf- och powerpointfiler direkt från webben, som du sen kan anteckna på. Det går också att dela dokumentet du skapat till många ställen, som Dropbox och Facebook. Spelar in ljud. Kostar 22 kronor.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Funktionen du söker finns redan i din dator. Skriv ut dokumentet till en ny pdf men välj först antal "Kopior per sida "

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...