Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Carpe-Imagos


Carpe-Imagos

Rekommendera Poster

Som ny på forumet, ska man kanske presentera sig.

 

 

Jag heter Michael Nyström.

Född: 1960 i Hofors (Gästrikland)

Gift: 1994

Barn: 3 stycken, två vuxna killar och en sladd tjej.

Bor: Sigtuna/Märsta, ca 40km norr om Stockholm

Aktuellt: Gick ganska nyligen över till Mac, tack och lov.

Arbete: Frilansfotograf med det egna företaget Carpe-Imagos och systemutvecklare på Arbetsförmedlingen.

Utbildning: Biokemist, El-teletekniker och livets hårda skola. Foto och data helt självlärt.

Mac(ar): Macintosh Classic (1986), PowerMac G5 Dual core 2.0GHz (2005) och PowerMac G5 Quad core 2.5GHz (2005).

Intressen: Fotografering, vildmarksliv, cykling och gamla macar, speciellt G5.

Bil: Nej, men cykel och kommunala medel.

 

Historia: Jobbade med med IT mellan 1985-2004 och hela tiden med PC och Windows. Men hade faktiskt en privat Apple II på 80-talet.

2004 efter att förlorat jobbet som IT-konsult pga arbetsbrist startade jag mitt fotoföretag Carpe-Imagos (Fånga bilderna) och har kört detta sen dess.

2005 hoppade jag på IT tåget igen, men fortsatte Carpe-Imagos som frilansfotograf på sidan om.

2009 började jag på IT avdelning på Arbetsförmedlingens HK i Stockholm, där jag nu sitter och jobbar med PC och Windows och saknar mina Macar där hemma.

 

Kännetecken: Cyklar nästan jämnt, ca 40km per dag och har alltid någon av mina kameror med mig samt gillar det som är lite old school, därav PowerMac G5.

 

Diskuterar gärna och lämnar tips om fotografering, photoshop teknik och gamla Macar.

 

Mvh

Michael

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Välkommen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Låter som trevliga intresse.... intressant liten historia om din "historia"....

 

Hoppas du ska trivas här bland alla våra avdelningar och här finns en hel del kunskap om de äldre maskinerna med tillhörande system och OS X.

 

"Papperskorgen" har vi för allt runtomkring som inte rör våra kära datorer eller tillbehör....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...