Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook pro 13" startar inte!


Sebastian93

Rekommendera Poster

Ska försöka skriva kortfattat problemet jag har haft med min 2 månader gamla macbook pro.

 

Förra veckan så höll jag på med min itunes spellista då min macbook helt plöstligt slockna. Det hade aldrig hänt mig förr och jag hade fortfarande batteri kvar men det gick inte att starta datorn. När jag kopplade strömkabeln så blinkar kabeln ganska svagt mellan grönt och orange/gult men utan större framgång då den inte startade.

 

Jag tänkte då lämna in den på service under helgen då jag skulle ha tid över. När jag ca. 2 dagar senare testar att sätta på den så funkar den som vanligt vilket kändes riktigt skönt, den starta utan problem.

 

MEN när jag några dagar senare ska koppla min iPhone till datorn och sätter in USB kabeln på macbooken så händer det igen! Den slocknar och vill inte starta. Samma problem med laddaren som blinkar svagt grönt och orange.

 

Någon som vet vad detta kan bero på? Har någon haft samma problem? Vad kan man göra åt detta?

 

Stort tacksam för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Jag har också det problemet. Kopplade nyligen in min iphone till datorn så slocknade skärmen på datorn. Den vägrar starta, visar inte ens att den har batteri och händer inget när jag kopplar in laddaren.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Testa först:

  1. Stäng av datorn.
  2. Anslut MagSafe-nätadaptern till en strömkälla och till datorn, om den inte redan är ansluten.
  3. Tryck kombinationen skift-kontroll-alternativ och strömbrytaren samtidigt på det inbyggda tangentbordet.
  4. Släpp alla tangenter och strömbrytaren samtidigt.
  5. Sätt på datorn genom att trycka på strömbrytaren.
    Obs! LED-indikatorn på MagSafe strömadapter kan ändra status eller temporärt stängas av när du startar om SMC.

Fungerar inte detta. Lämna in datorn på service eller om du vill, testa detta:

Koppla från ladadren.

Skruva av bottenplattan.

Lossa batterikontakten.

Håll inne Powerknappen i 10 sekunder

Anslut batterikontakten.

Skruva på bottenplattan igen.

Anslut laddaren.

Starta datorn

Fungerar inte detta finns inte mycket mer att göra än att låna någon ASP felsöka datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har försökt göra det, hjälper inte.

Ska gå till media Markt och lämna in den imorgon.

Tack för hjälpen!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

Om man kör en annan usb kabel än orginal till telefonen eller dylikt, så kan det hända att den drar för mycket ström från datorn och därav stängs datorn av utan respons. Prova ryck alla usb kablar och laddare och starta om den efter att ha hållit ner knappen ca 5 sek.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 10 months later...

Oj, här verkar vara något generalfel och generellt fel på spåren. Naturligtvis ska inte detta hända.

 

Ett tips, ni kan vända er direkt till Apple eller deras återförsäljare/APR och få garantiservice oavsett vart ni har köpt datorn. Oftast mindre omständligt än att gå via elektronikkedjorna som ändå i sin tur skickar den till en APR/Apple för felsökning/åtgärd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 years later...

Ska försöka skriva kortfattat problemet jag har haft med min 2 månader gamla macbook pro.

Förra veckan så höll jag på med min itunes spellista då min macbook helt plöstligt slockna. Det hade aldrig hänt mig förr och jag hade fortfarande batteri kvar men det gick inte att starta datorn. När jag kopplade strömkabeln så blinkar kabeln ganska svagt mellan grönt och orange/gult men utan större framgång då den inte startade.

Jag tänkte då lämna in den på service under helgen då jag skulle ha tid över. När jag ca. 2 dagar senare testar att sätta på den så funkar den som vanligt vilket kändes riktigt skönt, den starta utan problem.

MEN när jag några dagar senare ska koppla min iPhone till datorn och sätter in USB kabeln på macbooken så händer det igen! Den slocknar och vill inte starta. Samma problem med laddaren som blinkar svagt grönt och orange.

Någon som vet vad detta kan bero på? Har någon haft samma problem? Vad kan man göra åt detta?

Stort tacksam för hjälpen!

 

Hej Sebastian! Jag undrar hur du löste detta problem? Det har nämligen uppstått exakt samma problem för mig med min MacBook Pro och jag skulle verkligen behöva veta hur jag ska lösa det. Behöver man lämna in den?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...