Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Skapa kalender i iWork


martin991

Rekommendera Poster

Försöker allt jag kan att slippa använda Microsoft men jag har inte hittat någon smidig mall för kalender i iWork. I Word finns en perfekt en där man enkelt editerar och sedan skriver ut. Använder den till dagischemat som man lämnar till förskolan. Är det någon som har tips eller kanske kan dela med sig av en mall till mig?

 

Har googlat utan att hitta några vettiga...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en kalender i iCal, editera och skriv ut?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skapa en kalender i iCal, editera och skriv ut?

En månadskalender i iCal har många nackdelar, om du inte menar på något annat sätt än att använda iCal som vanligt.

 

Förutom att den inte är speciellt tydlig, tex för liten text för datumet, så syns inte slutet på aktiviteten. Dvs det står Dagis 0730 men inte när den aktiviteten slutar. Dessutom är det onödigt många knapptryckningar för att skapa en tidsbestämd aktivitet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 8 months later...

Bumpar denna tråden då jag fortfarande inte hittat någon bra lösning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns mall i Numbers...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns mall i Numbers...

Tack, men på den startar veckan på söndagar...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack, men på den startar veckan på söndagar...

Är det mallen "Arbetsschema" ni pratar om?

 

Martin: det är ju just en mall, tanken är ju att man ska ändra den efter eget behov. Du kan själv lägga söndag sist, eller ta bort den helt om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det mallen "Arbetsschema" ni pratar om?

 

Martin: det är ju just en mall, tanken är ju att man ska ändra den efter eget behov. Du kan själv lägga söndag sist, eller ta bort den helt om du vill.

Nix, det finns nu en mall som heter kalender.

Tyvärr är det inte så enkelt att ändra. Åtminstone klarade jag inte av det på 10 minuters testande. Försökte läsa ut hur de skapat formlerna för att definiera kalender. Man kan nämligen ändra månad och år i droplister och då ändras datumen. Fick inte till det men ska fortsätta ikväll efter jag lagt ungarna :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades ändra mallen i Numbers. Men inte de små kalendrarna som visar föregående och kommande månad.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 7 months later...

Lyckades ändra mallen i Numbers. Men inte de små kalendrarna som visar föregående och kommande månad.

 

Hej Martin!

Jag har samma problem med att jag vill att veckan skall starta med måndag. Hur gjorde du för att fixa detta?

Andra som vet får givetvis också svara.

Tack!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Lyckades ändra mallen i Numbers. Men inte de små kalendrarna som visar föregående och kommande månad.

Namnen på veckodagarna innehåller ingen formel så de får man ändra manuellt. Både i den stora och de små kalendrarna. Datumen räcker det med att lägga till +1 i slutet av formeln för första dagen i vyn i den stora. På de små får man lägga till +1 i slutet av varje dag i den översta raden. Det tog mig max fem minuter att både lista ut och ändra så det var inte speciellt tidskrävande.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...