Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Garanti Mediamarkt?


Ollie Williams

Rekommendera Poster

Ollie Williams

Köpte nyss en iPad på Mediamarkt. Säljaren ville ha namn adress mm för "garantin". Det fick han inte.

 

Så min fråga är kort och gott: Behöver de mitt namn för garantin, och kommer jag få problem med ev garantiärenden p.g.a. att de ej fick mitt namn?

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vet ej, men det var ingen som frågade efter namn och adress när jag köpte min Airport Express på MediaMarkt. De bara konstaterade att jag skulle spara kvittot eftersom det gällde som garanti.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formellt sett gäller garantin bara den ursprungliga köparen. Men det brukar sällan vara några problem, dock har jag inte haft med just MediaMarkt att göra.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Generellt brukar väl inte MediaMarkt ange serienummer på sina kvitton så det blir kanske svårt att bevisa att din iPad är köpt hos MediaMarkt om du vill att de ska hjälpa dig med ett garantiärende om du inte lämnade några uppgifter?

Men det är bara att gå till vilken Apple Service Provider som helst så hjälper de dig med ett ev. garantiutbyte.

Garantistatus kan kontrolleras med hjälp av produktens serienummer.

Dock kan inköpsdatumet skiljas något åt i Apples system varpå du bör spara kvittot vilket är det inköpsdatum som gäller.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ollie Williams

Ja, det var så jag tänkte mig att det fungerar. Att serienumret är det viktiga. Inte ska jag väl behöva gå via Mediamarkt vid ett garantiärende? Det måste jag ju kunna ta via närmsta Apple Service Provider.

 

//KJ

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eftersom en iPad är en dator och en dator är en TV och säljaren av en TV har en rapporteringsplikt till Radiotjänst så dröjer det nog inte länge innan telefoner, paddor, datorer inte kan inhandlas utan att man talar om vem man är. Galenskap!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...