Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

"hard reset"


Nilatz

Rekommendera Poster

Hej.

Jag undrar om det är möjligt att försätta en Ipad i "låst position" manuellt så att jag måste använda "hard reset" för att kunna anväda den igen eller är det bara otur?

Tacksam för all hjälp. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är antagligen bara otur

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det är antagligen bara otur

Hej Jontboy.

Ok, men hur kan det komma sig. Jag var tvungen att göra en hard reset för att få igång den....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Hjälp med vad? Version av iOS? Är apparaten jailbreakad? Vad menar du med låst position?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hjälp med vad? Version av iOS? Är apparaten jailbreakad? Vad menar du med låst position?

Tyvärr vet jag inte vilken version jag hade för jag har den inte kvar längre. Det som hände var att jag köpten den som en Ipad 4 men säljaren hade försatt den i ett läge så att jag inte kunde kolla den vid köptillfället. Först senare på kvällen fick jag hjälp. Jag var tvungen att resetta hela apparaten genom att trycka på de olika knapparna i en viss ordning. då visade det sig att det var en verion 3.... snopet.Det jag försöker klura ut är om han gjort något för att hindra mig att upptäcka hans lögn.

Jag har polisanmält det hela men jag behöver bevis om hans uppsåt....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte stöldgods.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Köp inte stöldgods.

Jag tror inte det var stöldgods utan bara en ung kille som trodde han var smart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror inte det var stöldgods utan bara en ung kille som trodde han var smart...

 

Fick du med kvitto?

 

Tror verkligen du kommer få svårt att få rätt....ord mot ord.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Fick du med kvitto?

 

Tror verkligen du kommer få svårt att få rätt....ord mot ord.

Inget kvitto men enligt polisens utredare har jag stora chanser om jag bara kan visa att det var avsiktligt . det finns fler lögner i affären.....

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Inget kvitto men enligt polisens utredare har jag stora chanser om jag bara kan visa att det var avsiktligt . det finns fler lögner i affären.....

 

Hmm... :sarcastic:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Hmm... :sarcastic:

eller rättare sagt, visa att det går att sätta den i ett läge där skärmen inte går att se. När jag väl tryckt på alla knappar i rätt ordning visade det sig att den inte var rensad från den förra ägarens alla bilder, lösenord etc...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Är det någon som vet vart jag ska vända mig för att få hjälp? Har Appel någon kundservice som kan svara utan att jag ska behöva ha någon registrerad produkt?

Som jag skrev tidigare detta är eller håller på att bli en rättsfråga i Tingsrätten.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Är det någon som vet vart jag ska vända mig för att få hjälp? Har Appel någon kundservice som kan svara utan att jag ska behöva ha någon registrerad produkt?

Som jag skrev tidigare detta är eller håller på att bli en rättsfråga i Tingsrätten.

 

Väldigt svårt faktiskt :superirriterad:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför är det så svårt????

 

Att veta vart du ska ta vägen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Att veta vart du ska ta vägen.

Jag får tydligen uppsöka en affär och fråga...... problemet blir då hur jag ska få det skriftligt.

Tack för hjälpen. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag får tydligen uppsöka en affär och fråga...... problemet blir då hur jag ska få det skriftligt.

Tack för hjälpen. :)

 

Ja, det låter som det bästa alternativet. De kan nog skriva något :D

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...