Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

OS X hoppade över inloggning

• Vänligen logga in för att kunna svara
3 svar till detta ämne

#1 autonom

autonom
  • Medlem
  • 47 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Pro 2,53 GHz

Postad 7 mars 2013 klockan 19:08

Hallå,

Nyligen så kunde min dator ej starta om för att "Tvångsavslutaren" hängde sig. Tvångsomstartade den med Av/På-knappen.
När jag kom till inloggningsrutan så kom det en popup där jag valde "Återställ fönster" eller liknande. Sen hoppade systemet förbi inloggningslösenord och rakt in i mitt konto.

Känns inte helt säkert eller?
  • 0

#2 Telly81

Telly81
  • Medlem
  • 1 319 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Appleprylar: iMac 27", MBP 15"

Postad 7 mars 2013 klockan 19:48

Vad hände när du startade om som vanligt?

Kolla också Systeminställningar-->Konton.
  • 0
Du bör givetvis se till att alltid ha mer än en kopia av dina filer, helst lagrade på annan plats. Tänk på stöld, brand, översvämning, åska, hårdvarufel, mjukvarufel, handhavandefel...

Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent !!!

Profilen Telly81 ägs av samma person som profilen Telly82. Den sistnämnda fungerar oftast inte på grund av en bugg i forumprogramvaran. Webbansvarig Joel Westerholm är sedan länge medveten om problemet.
Så jag använder Telly81 i nödfall så länge.

#3 autonom

autonom
  • Medlem
  • 47 inlägg
  • Appleprylar: MacBook Pro 2,53 GHz

Postad 8 mars 2013 klockan 13:54

Jag har stängt av automatisk inloggning, och har lösenord på kontot. Därför känns det lite osäkert att OS X hoppar över det.
  • 0

#4 Telly81

Telly81
  • Medlem
  • 1 319 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Appleprylar: iMac 27", MBP 15"

Postad 8 mars 2013 klockan 14:07

Det var inte svar på mina frågor. Har du kollat så inställning angående inloggningen fortfarande är kvar och fungerar? In så fall så var det en engångsföreteelse. Är du 100% säker på att du inte knappade in lösenordet innan du fick frågan om att återställa fönster?
  • 0
Du bör givetvis se till att alltid ha mer än en kopia av dina filer, helst lagrade på annan plats. Tänk på stöld, brand, översvämning, åska, hårdvarufel, mjukvarufel, handhavandefel...

Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent !!!

Profilen Telly81 ägs av samma person som profilen Telly82. Den sistnämnda fungerar oftast inte på grund av en bugg i forumprogramvaran. Webbansvarig Joel Westerholm är sedan länge medveten om problemet.
Så jag använder Telly81 i nödfall så länge.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar