Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Hur skriver jag CuSO4 på tangentbordet?

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 Luciano

Luciano
  • Medlem
  • 66 inlägg
  • Appleprylar: iMac 21,5" , iPad, iPhone 5, iPod Shuffle

Postad 7 mars 2013 klockan 18:31

Håller på med ett kemiarbete, och jag vet inte hur jag ska få ner fyran under syret.. Mao vill jag veta hur man får själva siffrorna hängandes under bokstäverna. Tack på förhand!
  • 0

#2 iPhone97

iPhone97
  • Medlem
  • 135 inlägg
  • Appleprylar: iMac 21.5, iPhone 4, iPod mini, PowerBook G4 12

Postad 7 mars 2013 klockan 18:41

Hade själv samma problem för ett tag sedan. Löste det genom att googla på den kemiska betäckningen jag behövde och kopierade den sedan (CuSO4)

Om du använder MS Word 2010 så kan du göra det direkt i programmet genom att klicka på A:et med en 2 under (den ligger bredvid Fetstil, Kursiverad och Understruken knapparna)

Men jag vet inte hur man gör det direkt på ett tangentbord. Om någon annan vet så är även jag väldigt tacksam för svarPostad bild
  • 0

#3 Semmelman

Semmelman
  • Medlem
  • 33 814 inlägg

Postad 7 mars 2013 klockan 18:55

Visa tangentbordvisning högst upp i menyn, Symboler, Siffror och siffersymboler, rulla ner till nedanför ⅜ ⅝ etc finns siffror liggande högre och lägre: ³₃ eller de är alla fall mindre men i ett riktigt program kan du sänka å höja tecken hur mycket du vill.
  • 0
"Bara två saker är oändliga, universum och den mänskliga dumheten. Men när det gäller universum är jag ännu inte absolut säker. " Albert Einstein

Varning! För många semlor på en och samma dag kan leda till lycko-chock.

Bry er inte om att turbanen är vit, såpan kan vara tagen på kredit.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar