Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips på bra NAS?


Rstattin

Rekommendera Poster

Hej! Jag har skaffat mig en Boxee Box och jag hade tänkt att köpa en NAS där jag kan lagra filmer, bilder och musik som jag sedan ska streama trådlöst via nätverket till Boxee'n. Men jag skulle även vilja kunna göra säkerhetkopior från min MacBook PRO på den med (trådlöst). Därför skulle jag vilja ha några tips på några bra NAS-ar som håller sig till ett rätt lågt pris där man får bra funktion och minne till ett bra pris.

Tipsa gärna om det är något man måste tänka på när man ha ren NAS så jag inte köper en och plötsligt är det något som klatrar direkt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle den här fungera bra tror ni? LÄNK

 

Också köper man någon hdd till som sätts in.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte lägga ut allt för mycket pengar men den här borde väl fungera bra? Eftersom det är samma tillverkare som Boxee'n borde den väl vara perfekt om jag ska streama till min Boxee? Och visst fungerar det om jag säkerhetskopierar på min MBP?

 

http://www.netonnet....tb/183522.7103/

 

Pris: 1739kr

 

 

 

---------

EDIT:

 

Eller om man gör ett eget kit med dom här sakerna:

 

Hårddisk

 

NAS

 

PRIS: 1804kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kopplar in en USB hd till din boxeebox så blir det en NAS.

 

Jo jag har läst det, men då jag kopplar min USB-hårddisk (LaCie Porsche 1TB) så kan man inte hitta någon hårddisk... :(

När man kopplar den till Boxee'n så står det att något har kopplats in men man kan inte hitta någon disk.

 

(Det är formaterad med ExFAT)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

(Det är formaterad med ExFAT)

 

Skulle tro att det är det som är felet. Jag har inte hittat någon dokumentation alls, men det brukar väl vara FAT32 eller NTFS? exFAT är väl tämligen ovanligt i detta sammanhang?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Skulle tro att det är det som är felet. Jag har inte hittat någon dokumentation alls, men det brukar väl vara FAT32 eller NTFS? exFAT är väl tämligen ovanligt i detta sammanhang?

 

Jasså? Får väl testa att formatera till NTFS då :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jasså? Får väl testa att formatera till NTFS då :)

 

Fast då försvinner alla filer. Men det visste du väl om. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fast då försvinner alla filer. Men det visste du väl om. :)

Hehe ja det visste jag :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill inte lägga ut allt för mycket pengar men den här borde väl fungera bra? Eftersom det är samma tillverkare som Boxee'n borde den väl vara perfekt om jag ska streama till min Boxee? Och visst fungerar det om jag säkerhetskopierar på min MBP?

 

http://www.netonnet....tb/183522.7103/

 

Pris: 1739kr

 

 

 

---------

EDIT:

 

Eller om man gör ett eget kit med dom här sakerna:

 

Hårddisk

 

NAS

 

PRIS: 1804kr

 

Nej det är inte säkert att det kommer fungera bättre bara för att det är samma tillverkare.

Speciellt inte sen D-Link tagit sin hand ifrån Boxee Box.

Är inte förtjust alls i D-links produkter efter allt strul man haft med deras routrar.

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag beställde en D-Link DNS-320L med 3TB HDD. Hoppas den fungerar bra och jag återkommer nog med hur den fungerar. Ska nog även köpa mig en 3TB-HDD så jag kan köra raid också.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...