Jag vet att detta är ett ständigt återkommande ämne men jag lyckas inte hitta lösningen på min fråga genom sökning så jag hoppas ni har
tålamod att svara på frågan en gång till. Jag förstår nämligen inte varför jag inte får en kopia av min gamla set up efter att jag har raderat min
HDD och ominstallerat OSX Snow leopard (som jag hade förut med) på min MacBook. Jag har en Time Capsule som jag gör backup till.
"Detta har hänt"
- Jag gjorde en TimeMachine backup till min TimeCapsule
- Jag satte sedan in Installationsdisken, klickade mig fram till skivverktyg och raderade HDD
- Installerade sedan om OSX Snow leopard (ja, jag hade det förrut och ja, den skivan tillhör min Mac)
- Inväntade att inställningsassistenten skulle fråga mig om jag vill överföra från en Time Machine back up
- Svarade ja och förde över sammanlagt 52GB användardata och program...
Följande problem har nu uppstått: Min dokumentportfölj är helt tom (skall inte dom följa med?), Download mappen likaså. Dom flesta
program är tillbaka på datorn men inte i docken. Desktop är bara halvt fylld med dom mappar som fanns innan. Mail är helt tom och kräver
en ny set up.
När jag går in i time machine kan jag backa ett dygn och bl a se att min dokumentmapp ligger där. Visst, det går ju att flytta mapp för mapp
men är det inte liksom det som flyttassistenten skall göra? Ställa in min Mac så den ser ut som förr? Eller flyttar inte assistenten allt?
Jag har inte gjort några vidare tester. Inte gjort någon ny backup till time machine av rädsla för att sopa bort mail och annat som finns i Time
Capsulen nu. Skulle någon vänlig skäl kunna hjälpa mig att återställa min dator så den ser ut som förrut? Tänkte jag fel när jag trodde det skulle
bli en exakt kopia av min gamla Mac?
Mvh
Niklas
Redigerat av zn8ke, 27 February 2013 klockan 09:36.

Nya ämnen
Senaste nytt från MacWorld
Vi fyller år idag
Forum-meny