MacWorlds forum - allt om Mac & iPhone: Hur ändrar man Apple-ID i iPhone4? - MacWorlds forum - allt om Mac & iPhone

Hoppa till innehåll

RSS Guider från MacWorld.se

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

Hur ändrar man Apple-ID i iPhone4? Betygsätt tråd: -----

#1 Medlem är utloggad   Clofqvist 

• Grupp: Medlem

Skickat 19 februari 2013 klockan 11:43

Hej !Jag har köpt ut min Iphone4 från min tidigare arbetsgivare. Det innebär att jag nu har 2 apple-ID som båda alltid varit kopplade till mitt privata kontokort. Jag vet att jag inte kan sammanföra dem utan får leva med 2 apple-ID. Jag bytte namn och e-postadress på det ID som tillhörde min e-postadress till min tidigare arbetsgivare. Funkade fint. MEN.. Några av mina inköpta appar frågar fortfarande efter lösenord till mitt gamla apple-id när jag ska uppdatera dem och har inte reagerat på att jag namnändrat mitt apple-ID. På Itunes på datorn frågar den också efter mitt gamla ID men där jag åtminstone ändra manuellt varje gång och ange lösenord. Det fungerar ju inte på telefonen. Jag har förgäves letat efter en lösning. Hoppas att detta forum har en lösning på detta problem.Christer
0

#2 Medlem är utloggad   Telly81 

• Plats: Helsingborg
  • Mac(ar): iMac 27", MBP 15"

Skickat 19 februari 2013 klockan 11:53

Testa att avinstallera apparna (via iTunes på Macen) och sedan lägga in dem igen från "rätt" Apple-ID.
Du bör givetvis se till att alltid ha mer än en kopia av dina filer, helst lagrade på annan plats. Tänk på stöld, brand, översvämning, åska, hårdvarufel, mjukvarufel, handhavandefel...

Gör det NU. Om en timme kan det vara för sent !!!

Profilen Telly81 ägs av samma person som profilen Telly82. Den sistnämnda fungerar oftast inte på grund av en bugg i forumprogramvaran. Webbansvarig Joel Westerholm är sedan länge medveten om problemet.
Så jag använder Telly81 i nödfall så länge.
0

#3 Medlem är utloggad   Clofqvist 

Skickat 21 februari 2013 klockan 08:42

Visa inläggTelly81 sa den 19 februari 2013 klockan 11:53:

Testa att avinstallera apparna (via iTunes på Macen) och sedan lägga in dem igen från "rätt" Apple-ID.

Tack för tipset ! Tog bort aktuella appar från Itunes i datorn och installerade dem sedan igen på Iphonen. Tyvärr ingen ändring -samma problem igen. Får väl köpa dem igen under rätt Apple-ID om det inte finns andra idéer hur mitt gamla Apple-Id kan fås att byta namn./ Christer
0

#4 Medlem är utloggad   Koplimi 

• Plats: Linköping
  • Mac(ar): Macbook Pro 13"

Skickat 21 februari 2013 klockan 12:54

Visa inläggClofqvist sa den 21 februari 2013 klockan 08:42:

Får väl köpa dem igen under rätt Apple-ID om det inte finns andra idéer hur mitt gamla Apple-Id kan fås att byta namn./ Christer

Det ver ju det som Telly81 skrev. Ladda ner dom med 'rätt' Apple-ID. Dvs inte det som du hade apparna på tidigare.
0

Dela ämne:

Sida 1 av 1
  • Du kan inte starta ett nytt ämne
  • Du kan inte svara i detta ämne

1 medlem(mar) läser just nu detta ämne
0 medlem(mar), 1 gäst(er) och 0 anonym(a) användare