Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Nybörjare med frågor


Suka

Rekommendera Poster

Tjaa.

 

 

Har haft en 3gs förut men efter det så har jag ständigt kört Android men har nu åter igen gått tillbaka till Iphone och där är det en 5:a. Det jag undrar lite är väll om man kan svara på sms direkt på låskärmen typ som man kan på android. Eller om man kan byta ut sms appen? Och även hur man får smilesar i smsen. Även om man kan byta tangentbord på något sätt? Eller är Iphone fortfarande så EXTREMT låsta så det är jailbreak som gäller eller? Och om det är jailbreak som gäller så undrar jag om det finns någon smidig guide för hur man gör det med den senaste IOS 6XXX eller vad det är.

 

Tar gärna emot alla tips jag kan få då jag vill få iPhonen lite mer personlig.

 

 

Ursäkta om det är dumma frågor eller något men kände bara att jag behövde få dem hur mig innan jag blir så förbannad så jag vill återgå till Android direkt igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tjaa.

 

 

Har haft en 3gs förut men efter det så har jag ständigt kört Android men har nu åter igen gått tillbaka till Iphone och där är det en 5:a. Det jag undrar lite är väll om man kan svara på sms direkt på låskärmen typ som man kan på android. Eller om man kan byta ut sms appen? Och även hur man får smilesar i smsen. Även om man kan byta tangentbord på något sätt? Eller är Iphone fortfarande så EXTREMT låsta så det är jailbreak som gäller eller? Och om det är jailbreak som gäller så undrar jag om det finns någon smidig guide för hur man gör det med den senaste IOS 6XXX eller vad det är.

 

Tar gärna emot alla tips jag kan få då jag vill få iPhonen lite mer personlig.

 

 

Ursäkta om det är dumma frågor eller något men kände bara att jag behövde få dem hur mig innan jag blir så förbannad så jag vill återgå till Android direkt igen.

 

 

om du blir förbannad av din telefon är det nog bättre du går tillbaka till android istället.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du jailbreakar så kan du få allt det där utom annat tangentbord. Tror inte det går ens med jailbreak.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få smileys går du in i inställningar -> allmänt --> tangentbord, sen där det står tangentbord 1 klickar du och väljer lägg till tangentbord. Välj sedan Emoji och sedan har du en massa smileys att välja mellan när du trycker på den lilla jordgloben på ditt tangentbord!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

om du blir förbannad av din telefon är det nog bättre du går tillbaka till android istället.

 

 

Roligt svar från dig. Har aldrig fattat detta hat mellan android och iOS användare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att få smileys går du in i inställningar -> allmänt --> tangentbord, sen där det står tangentbord 1 klickar du och väljer lägg till tangentbord. Välj sedan Emoji och sedan har du en massa smileys att välja mellan när du trycker på den lilla jordgloben på ditt tangentbord!

 

Dessa smileys fungerar dock bara mellan Apple-prylar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Roligt svar från dig. Har aldrig fattat detta hat mellan android och iOS användare

 

Du uttryckte ju ganska så stor frustration över att din iphone beter sig precis som den ska. Om det är viktigt att kunna skicka SMS direkt från låsskärmen, byta SMS-applikation och byta tangentbord så är iphone sannolikt inte rätt telefon för dig.

 

Det går förvisso att skicka SMS direkt från låsskärmen, men bara fördefinierade SMS som svar på inkommande telefonsamtal. När det gäller smileys så har Apple sitt eget format (emoji), som såvitt jag vet bara stöds av deras egna produkter.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey jag var lite frustrerad i mitt första meddelande så får ta på mig det. Anledning till att jag byte var enbart på alla tillbehör som finna till Apple och inte android.

 

Men jag börjar gilla 5 mer och mer för varje dag så jag kanske en dag kan vara android hatare själv.

 

En ny fråga. Kan man byta standard webläsare?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns ju alternativa webbläsare, men:

• Safari är alltid standardläsare

• Alla webläsare är baserade på den inbyggda webkit-motorn, så skillnaderna dem emellan är rent kosmetiska

• Bara Safari har tillgång till den snabba javascriptmotorn Nitro, vilket gör andra browsers sjukt långsamma

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Och för att visa lite mer skillnad mellan Apple och Android så kan jag bara säga. Ju mera skräp som tillverkas och läggs in på android market utan någon kontroll, ju mer strul får man.

Med en Appleprodukt vet du att allt funkar på ett tryggt och säkert sätt, skulle det vara något strul så kommer det updates inom kort

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okey jag var lite frustrerad i mitt första meddelande så får ta på mig det. Anledning till att jag byte var enbart på alla tillbehör som finna till Apple och inte android.

 

Men jag börjar gilla 5 mer och mer för varje dag så jag kanske en dag kan vara android hatare själv.

 

En ny fråga. Kan man byta standard webläsare?

 

Om man jailbreakar kan man byta default webläsare.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...