Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Nybörjare med frågor

• Vänligen logga in för att kunna svara
10 svar till detta ämne

#1 Suka

Suka
  • Medlem
  • 13 inlägg
  • Plats: Göteborg
  • Mac(ar): iPhone

Postad 18 februari 2013 klockan 11:48

Tjaa.

Har haft en 3gs förut men efter det så har jag ständigt kört Android men har nu åter igen gått tillbaka till Iphone och där är det en 5:a. Det jag undrar lite är väll om man kan svara på sms direkt på låskärmen typ som man kan på android. Eller om man kan byta ut sms appen? Och även hur man får smilesar i smsen. Även om man kan byta tangentbord på något sätt? Eller är Iphone fortfarande så EXTREMT låsta så det är jailbreak som gäller eller? Och om det är jailbreak som gäller så undrar jag om det finns någon smidig guide för hur man gör det med den senaste IOS 6XXX eller vad det är.

Tar gärna emot alla tips jag kan få då jag vill få iPhonen lite mer personlig.

Ursäkta om det är dumma frågor eller något men kände bara att jag behövde få dem hur mig innan jag blir så förbannad så jag vill återgå till Android direkt igen.
  • 0

#2 tjorven

tjorven
  • Medlem
  • 4 414 inlägg
  • Plats: STOCKHOLM
  • Mac(ar): MBP retina i7

Postad 18 februari 2013 klockan 12:26

Tjaa.

Har haft en 3gs förut men efter det så har jag ständigt kört Android men har nu åter igen gått tillbaka till Iphone och där är det en 5:a. Det jag undrar lite är väll om man kan svara på sms direkt på låskärmen typ som man kan på android. Eller om man kan byta ut sms appen? Och även hur man får smilesar i smsen. Även om man kan byta tangentbord på något sätt? Eller är Iphone fortfarande så EXTREMT låsta så det är jailbreak som gäller eller? Och om det är jailbreak som gäller så undrar jag om det finns någon smidig guide för hur man gör det med den senaste IOS 6XXX eller vad det är.

Tar gärna emot alla tips jag kan få då jag vill få iPhonen lite mer personlig.

Ursäkta om det är dumma frågor eller något men kände bara att jag behövde få dem hur mig innan jag blir så förbannad så jag vill återgå till Android direkt igen.

om du blir förbannad av din telefon är det nog bättre du går tillbaka till android istället.
  • 1

#3 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 525 inlägg
  • Mac(ar): Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone GSM 8GB, Iphone 3Gs 16GB, Ipad 2 16GB, Iphone 5 16GB

Postad 18 februari 2013 klockan 13:17

Om du jailbreakar så kan du få allt det där utom annat tangentbord. Tror inte det går ens med jailbreak.
  • 0

#4 Inflames666

Inflames666
  • Medlem
  • 49 inlägg
  • Mac(ar): Macbook Pro 13" Time Capsule 2 TB, Airport Express, iPhone 3G, 3GS, 4, 4s, 5,5s iPad 32gb 3G The new iPad 64 3G iPad mini 16gb 3GMac Mini 2,4 4gb 2010

Postad 18 februari 2013 klockan 13:26

För att få smileys går du in i inställningar -> allmänt --> tangentbord, sen där det står tangentbord 1 klickar du och väljer lägg till tangentbord. Välj sedan Emoji och sedan har du en massa smileys att välja mellan när du trycker på den lilla jordgloben på ditt tangentbord!
  • 0

#5 Suka

Suka
  • Medlem
  • 13 inlägg

Postad 19 februari 2013 klockan 08:34

om du blir förbannad av din telefon är det nog bättre du går tillbaka till android istället.

Roligt svar från dig. Har aldrig fattat detta hat mellan android och iOS användare
  • 1

#6 iBamse

iBamse
  • Medlem
  • 1 710 inlägg
  • Mac(ar): 13" Mac Book Pro, iPhone

Postad 19 februari 2013 klockan 13:14

För att få smileys går du in i inställningar -> allmänt --> tangentbord, sen där det står tangentbord 1 klickar du och väljer lägg till tangentbord. Välj sedan Emoji och sedan har du en massa smileys att välja mellan när du trycker på den lilla jordgloben på ditt tangentbord!

Dessa smileys fungerar dock bara mellan Apple-prylar.
  • 0

#7 iBamse

iBamse
  • Medlem
  • 1 710 inlägg

Postad 19 februari 2013 klockan 13:21

Roligt svar från dig. Har aldrig fattat detta hat mellan android och iOS användare

Du uttryckte ju ganska så stor frustration över att din iphone beter sig precis som den ska. Om det är viktigt att kunna skicka SMS direkt från låsskärmen, byta SMS-applikation och byta tangentbord så är iphone sannolikt inte rätt telefon för dig.

Det går förvisso att skicka SMS direkt från låsskärmen, men bara fördefinierade SMS som svar på inkommande telefonsamtal. När det gäller smileys så har Apple sitt eget format (emoji), som såvitt jag vet bara stöds av deras egna produkter.
  • 1

#8 Suka

Suka
  • Medlem
  • 13 inlägg

Postad 19 februari 2013 klockan 20:00

Okey jag var lite frustrerad i mitt första meddelande så får ta på mig det. Anledning till att jag byte var enbart på alla tillbehör som finna till Apple och inte android.

Men jag börjar gilla 5 mer och mer för varje dag så jag kanske en dag kan vara android hatare själv.

En ny fråga. Kan man byta standard webläsare?
  • 0

#9 iBamse

iBamse
  • Medlem
  • 1 710 inlägg

Postad 19 februari 2013 klockan 21:37

Finns ju alternativa webbläsare, men:
• Safari är alltid standardläsare
• Alla webläsare är baserade på den inbyggda webkit-motorn, så skillnaderna dem emellan är rent kosmetiska
• Bara Safari har tillgång till den snabba javascriptmotorn Nitro, vilket gör andra browsers sjukt långsamma
  • 0

#10 Knutaugust

Knutaugust
  • Medlem
  • 203 inlägg
  • Plats: Västervik
  • Mac(ar): MacBookPro, Ipad 4, Iphone 4 och 5 IMac 21"

Postad 20 februari 2013 klockan 08:19

Och för att visa lite mer skillnad mellan Apple och Android så kan jag bara säga. Ju mera skräp som tillverkas och läggs in på android market utan någon kontroll, ju mer strul får man.
Med en Appleprodukt vet du att allt funkar på ett tryggt och säkert sätt, skulle det vara något strul så kommer det updates inom kort
  • 0

Om man skiter i var man är, så kan man ju aldrig vara vilse......!
Lirar med:
MacBook Pro
15 tum, tidigt 2011
Processor 2 GHz Intel Core i7 Minne 8 GB 1333 MHz DDR3 Grafik Intel HD Graphics 3000 384 MB Programvara Mac OS X Maverick 10.9 (11C74)Skivbeskrivning : TOSHIBA MK5065GSXF Media 500,11 GB (500 107 862 016 byte

#11 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 525 inlägg
  • Mac(ar): Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone GSM 8GB, Iphone 3Gs 16GB, Ipad 2 16GB, Iphone 5 16GB

Postad 20 februari 2013 klockan 10:31

Okey jag var lite frustrerad i mitt första meddelande så får ta på mig det. Anledning till att jag byte var enbart på alla tillbehör som finna till Apple och inte android.

Men jag börjar gilla 5 mer och mer för varje dag så jag kanske en dag kan vara android hatare själv.

En ny fråga. Kan man byta standard webläsare?

Om man jailbreakar kan man byta default webläsare.
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar