Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Språkidentifiering i Word 2011


DexterTheCat

Rekommendera Poster

Har haft ett problem länge. I office word 2010 när jag klistrar in text från t ex safari blir den inklistrade texten "engelsk". Jag måste då ändra standardspråk i stort sett varje gång jag klistrar in något. Det är inte så enkelt att byta språk i t ex safari då jag har många olika program som är på engelska. Har gått igenom alla inställningar och spenderat mycket tid på google och microsofts support!

 

Förslag någon? fundersam.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gissar att du menar Word 2011 (Word 2010 är Windows-versionen).

 

Enklast är väl att markera den inklistrade texten, gå in under Verktygs-menyn - Språk - och ändra språk till svenska på markerad text. Lite omständigt är det förstås. Är det här som du har försökt ändra Standardspråk till Svenska också? Prova det annars.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har ändrat språk hur många gånger som helst och mallen normal. Men så fort jag klistrar in text blir det engelsk standardspråk. Så klart menar jag word 2011! blushing.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Starta Word. Ett nytt blankt dokument kommer upp. Skriv inget, men gå upp i menyraden under Verktyg och välj Språk och sedan det standardspråk du vill ha. Stäng dokumentet och välj Spara. Nästa gång du öppnar Word kommer den nya språkstandarden att gälla generellt för alla nya dokument. Som du har gjort gäller ändringen endast det dokument som du håller på med.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du tittat hur det ser ut i "Språk och text" i Systeminställningar? De flesta av oss har Svenska överst och Engelska som nummer två. Dra dem annars till den ordningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...