Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Språkidentifiering i Word 2011

• Vänligen logga in för att kunna svara
5 svar till detta ämne

#1 DexterTheCat

DexterTheCat
  • Medlem
  • 5 inlägg
  • Plats: Gefle
  • Mac(ar): MacBook Pro 2011 2,4 GHz, 8GB DDR3  iPhone4 16GB  (PowerBook G3 600 MHz, 20GB HD, 120 MB ram)

Postad 18 februari 2013 klockan 10:14

Har haft ett problem länge. I office word 2010 när jag klistrar in text från t ex safari blir den inklistrade texten "engelsk". Jag måste då ändra standardspråk i stort sett varje gång jag klistrar in något. Det är inte så enkelt att byta språk i t ex safari då jag har många olika program som är på engelska. Har gått igenom alla inställningar och spenderat mycket tid på google och microsofts support!

Förslag någon? Postad bild
  • 0

#2 Hetlund

Hetlund
  • Medlem
  • 1 474 inlägg
  • Plats: Malmö
  • Mac(ar): MacMini Core 2 Duo, iBook G4

Postad 18 februari 2013 klockan 13:37

Jag gissar att du menar Word 2011 (Word 2010 är Windows-versionen).

Enklast är väl att markera den inklistrade texten, gå in under Verktygs-menyn - Språk - och ändra språk till svenska på markerad text. Lite omständigt är det förstås. Är det här som du har försökt ändra Standardspråk till Svenska också? Prova det annars.
  • 0

#3 DexterTheCat

DexterTheCat
  • Medlem
  • 5 inlägg
  • Plats: Gefle
  • Mac(ar): MacBook Pro 2011 2,4 GHz, 8GB DDR3  iPhone4 16GB  (PowerBook G3 600 MHz, 20GB HD, 120 MB ram)

Postad 18 februari 2013 klockan 21:17

Jag har ändrat språk hur många gånger som helst och mallen normal. Men så fort jag klistrar in text blir det engelsk standardspråk. Så klart menar jag word 2011! Postad bild
  • 0

#4 Media-X

Media-X
  • Medlem
  • 14 inlägg

Postad 19 februari 2013 klockan 08:24

Starta Word. Ett nytt blankt dokument kommer upp. Skriv inget, men gå upp i menyraden under Verktyg och välj Språk och sedan det standardspråk du vill ha. Stäng dokumentet och välj Spara. Nästa gång du öppnar Word kommer den nya språkstandarden att gälla generellt för alla nya dokument. Som du har gjort gäller ändringen endast det dokument som du håller på med.
  • 0

#5 Hetlund

Hetlund
  • Medlem
  • 1 474 inlägg
  • Plats: Malmö
  • Mac(ar): MacMini Core 2 Duo, iBook G4

Postad 19 februari 2013 klockan 14:26

Har du tittat hur det ser ut i "Språk och text" i Systeminställningar? De flesta av oss har Svenska överst och Engelska som nummer två. Dra dem annars till den ordningen.
  • 0

#6 Justitia

Justitia
  • Medlem
  • 10 212 inlägg
  • Plats: Södra Spanien
  • Mac(ar): PB G4, iMac, iPhone 3Gs och 4s

Postad 19 februari 2013 klockan 22:24

... Så klart menar jag word 2011! Postad bild

Fixat rubriken ;) /moderator
  • 0
"The Macintosh may only have 10% of the market, but it is clearly the top 10%." / Douglas Adams

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar