Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Mac mini som stöder 1080p


glaze

Rekommendera Poster

Hej! Jag har en liten fråga. Vilken modell/årsmodell utav Mac mini fungerar till att spela upp 1080p filmer utan problem på? Sen 2009/2010/2011....ja helt enkelt, vilken skall man köpa?

 

Mvh

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Min Late 2006 1.83 GHz Intel Core Duo funkar. Inte helt ryckfritt men det är i alla fall sebart. 720p är inga som helst problem. Så vad som helst som är lite nyare borde funka klanderfritt med 1080p

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Formellt ska Mid 2007 och äldre, som har GMA 950-grafik, inte stödja 1080, men jag kan spela upp det (H.264) utan problem på min mini (just Mid 2007). Snarare avgör bithastighet/fps.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar det vara Early 2009 (eller senare) som gäller.

Den första med HDMI-utgång (utan adapter alltså) var Mid 2010. Kan också vara värt att beakta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på vilka ockerpriser folk vill ha för sina begagnade Mac Minis så kanske inte en ny i5 late-2012 känns så fasligt dyr? Men du kanske är en jäkel på att pruta? rolleyes.gif

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Med tanke på vilka ockerpriser folk vill ha för sina begagnade Mac Minis

 

Var då? På Blocket? Där finns ju bara säljarens våta dröm om vad de kan få.

 

På Traderas avslutade auktioner så finns vad som verkligen betalas och där verkar inte vara några överpriser.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för alla era svar! :)

 

Kanke få bli en ny då isåfall.

 

Tack :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då verkar det vara Early 2009 (eller senare) som gäller.

Den första med HDMI-utgång (utan adapter alltså) var Mid 2010. Kan också vara värt att beakta.

 

Du har givetvis helt rätt men såg även närmre tre år gamla Minis på Tradera med utgångsbud på 4500Kr. Är det årgångsvin de säljer som blir mer värdefulla med tiden? :)

 

Enligt mig rimliga priser för begagnade Minis (enklaste modellen av respektive årsmodell)

2000-2500Kr för en early-2009

2500-3000Kr för en late-2009

3000-3500Kr för en mid-2010

3500-4000Kr för en mid-2011

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har givetvis helt rätt men såg även närmre tre år gamla Minis på Tradera med utgångsbud på 4500Kr.

 

Visst, men det var väl ingen som lagt ett bud på den nivån?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Visst, men det var väl ingen som lagt ett bud på den nivån?

 

Självklart inte. Men går ju inte pruta på utgångsbuden heller.

Aja, man får leta runt lite så hittar man säkert en Mini för ett pris som den verkligen är värd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...