Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Kan man radera övriga program i Office?


David.thomsson

Rekommendera Poster

David.thomsson

När man installerar Office får man med en himla massa onödiga program som jag aldrig kommer använda. Kan man med gått samvete radera dessa eller förstör de på något sätt de program jag behöver, Word, Excel o Powerpoint?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tar ju inte så mycket plats, låt deu dem vara, så länge de ligger i sim mapp inne i Program gör de ingen skada.

Excel är ju det klart bästa, de andra rör jag inte

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

David.thomsson

När vi ända snackar om onödiga saker kan jag passa på o fråga vad "Övrigt" är på iPhone o Mac, när jag kollar minnet på min mac står de att 45gb är "Övrigt" vad mer exakt är övrigt?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ska du ta bort komponenter i MS Office så ska du avinstallera dessa från installationsprogrammet, dessa ska inte bara slängas i papperskorgen.

 

"Övrigt" är alla soters filer som OS X inte kan klassa som musik, film, bilder osv, t ex filformat som inte avslöjar vad det innehåller, t ex om du har filmer i .ISO-format eller i komprimerade arkiv (.ZIP .RAR) osv...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När vi ända snackar om onödiga saker kan jag passa på o fråga vad "Övrigt" är på iPhone o Mac, när jag kollar minnet på min mac står de att 45gb är "Övrigt" vad mer exakt är övrigt?

 

På en iPhone är det filer som ligger inuti applikationernas eget filutrymme och därmed inte tas med i beräkningen av systemet. Exempelvis om du har bilder i foto-applikationer som inte är lagrade i Kamerarullen, så hamnar de under "Övrigt". Om du har navigationsprogram så är kartorna under "Övrigt". Om du spelar spel och har sparade filer så är de "Övrigt" och så vidare, och så vidare.

 

På en Mac är "Övrigt", som mycket riktigt sägs ovan, filer som inte känns igen / kan öppnas inuti Mac OS X och tillhörande mjukvaror från start.

Exempelvis InDesign eller Photoshop bilder i PSD-format (men JPEG räknas in som Bilder då det känns igen av systemet). Det kan vara lite allt möjligt som "Övrigt" är, alla de filformat som inte känns igen av Mac OS X (även om du har installerat program som känner igen de filformaten så räknar systemet bara det som Mac OS X känner igen - allt annat hamnar under "Övrigt").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker man att man har "onormalt" mycket övrigt så kan man prova att bygga om index i spotlight, händer att den blir korrupt och därmed även rapporterar "kända" filer som övrigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...