När man installerar Office får man med en himla massa onödiga program som jag aldrig kommer använda. Kan man med gått samvete radera dessa eller förstör de på något sätt de program jag behöver, Word, Excel o Powerpoint?
Kan man radera övriga program i Office?
Startad av
David.thomsson
, 2013-Feb-11, 21:46
5 svar till detta ämne
Postad 11 February 2013 klockan 21:46
Postad 11 February 2013 klockan 21:51
Tar ju inte så mycket plats, låt deu dem vara, så länge de ligger i sim mapp inne i Program gör de ingen skada.
Excel är ju det klart bästa, de andra rör jag inte
Excel är ju det klart bästa, de andra rör jag inte
................................._____Humorn är flytvästen på livets flod_____..............................
När allting lägger av och du får datorstopp så tänk på att datorn är här för att stanna
Om man inte vet att ett problem finns - så kan man heller aldrig lösa det.
När allting lägger av och du får datorstopp så tänk på att datorn är här för att stanna
Om man inte vet att ett problem finns - så kan man heller aldrig lösa det.
Postad 11 February 2013 klockan 22:14
När vi ända snackar om onödiga saker kan jag passa på o fråga vad "Övrigt" är på iPhone o Mac, när jag kollar minnet på min mac står de att 45gb är "Övrigt" vad mer exakt är övrigt?
Postad 12 February 2013 klockan 09:08
Ska du ta bort komponenter i MS Office så ska du avinstallera dessa från installationsprogrammet, dessa ska inte bara slängas i papperskorgen.
"Övrigt" är alla soters filer som OS X inte kan klassa som musik, film, bilder osv, t ex filformat som inte avslöjar vad det innehåller, t ex om du har filmer i .ISO-format eller i komprimerade arkiv (.ZIP .RAR) osv...
"Övrigt" är alla soters filer som OS X inte kan klassa som musik, film, bilder osv, t ex filformat som inte avslöjar vad det innehåller, t ex om du har filmer i .ISO-format eller i komprimerade arkiv (.ZIP .RAR) osv...
Redigerat av mattem, 12 February 2013 klockan 12:33.
Postad 12 February 2013 klockan 11:54
När vi ända snackar om onödiga saker kan jag passa på o fråga vad "Övrigt" är på iPhone o Mac, när jag kollar minnet på min mac står de att 45gb är "Övrigt" vad mer exakt är övrigt?
På en iPhone är det filer som ligger inuti applikationernas eget filutrymme och därmed inte tas med i beräkningen av systemet. Exempelvis om du har bilder i foto-applikationer som inte är lagrade i Kamerarullen, så hamnar de under "Övrigt". Om du har navigationsprogram så är kartorna under "Övrigt". Om du spelar spel och har sparade filer så är de "Övrigt" och så vidare, och så vidare.
På en Mac är "Övrigt", som mycket riktigt sägs ovan, filer som inte känns igen / kan öppnas inuti Mac OS X och tillhörande mjukvaror från start.
Exempelvis InDesign eller Photoshop bilder i PSD-format (men JPEG räknas in som Bilder då det känns igen av systemet). Det kan vara lite allt möjligt som "Övrigt" är, alla de filformat som inte känns igen av Mac OS X (även om du har installerat program som känner igen de filformaten så räknar systemet bara det som Mac OS X känner igen - allt annat hamnar under "Övrigt").
Hälsar
Raphael Mabo
http://mactuellt.blogspot.com
Raphael Mabo
http://mactuellt.blogspot.com
Postad 12 February 2013 klockan 12:35
Tycker man att man har "onormalt" mycket övrigt så kan man prova att bygga om index i spotlight, händer att den blir korrupt och därmed även rapporterar "kända" filer som övrigt.
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Nya ämnen
-
Idag, 13:32
Hur får jag bort irriterande popup (om Google Talk)? -
Idag, 10:26
Casioorgel -
Idag, 10:21
Kan inte ta bilder längre -
Idag, 10:00
iPadförsäljningen på väg mot nedgång -
Idag, 04:55
Nya Macbookar kan få bättre batteritid -
Igår, 22:11
Delar usb-internet från Macbooken - iphone, är ansluten men kan inte g -
Igår, 19:23
Vad exakt innebär repeaterläge i min router?
Senaste nytt från MacWorld
-
2013-May-25, 10:00
iPadförsäljningen på väg mot nedgång -
2013-May-25, 04:55
Nya Macbookar kan få bättre batteritid -
2013-May-24, 19:00
Ladda ner Angry Birds Space gratis -
2013-May-24, 12:07
Superapp för språknördar -
2013-May-24, 10:46
Så får vi tips om bra mobilspel -