Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ram "drar iväg fort"


kaffemax

Rekommendera Poster

Hej jag startade om min MacBook Pro 13" mid 2012 för 4h och 22 minuter sedan (eftersom jag ville rensa systemet på Ram) och sedan dess har Ram-minnet sjunkit snabbt, jag har 8 gb ram av märket Crucial har jag för mig. Nu är den redan nere på 1,79 Gb, jag förstår inte vad som händer?

 

Postar en skärmavbildning så får ni se om det är något lurt. Jag har ofta ett externt ljudkort kopplat till min Mac eftersom jag spelar in musik via GB, kan det vara det som strular?

 

Namnlöst.tiff

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du har massor av inaktivt minne som Mac OS X tar i anspråk när de behövs. Det ska se ut så här. Det är ju ingen idé att ha en massa RAM om de förblir tomma.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

1360616554[/url]' post='1607258']

Du har massor av inaktivt minne som Mac OS X tar i anspråk när de behövs. Det ska se ut så här. Det är ju ingen idé att ha en massa RAM om de förblir tomma.

Jaha okej, då är det alltså ingen fara ?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ramminnet används när du har program igång. avsluta program som du inte använder så kommer det inaktiva minnet att rensas.

 

du kommer aldrig ha alla dina 8 gb på grönt eftersom systemet redan från början kräver en viss bit ram.

 

så länge din dator inte går trögare och börjar badbolla behöver du inte oroa dig för hur mycket ram som är ledigt eller inte. din mac har koll på det där själv för att du ska kunna göra något annat med din tid.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

<br />ramminnet används när du har program igång. avsluta program som du inte använder så kommer det inaktiva minnet att rensas.<br /><br />du kommer aldrig ha alla dina 8 gb på grönt eftersom systemet redan från början kräver en viss bit ram.<br /><br />så länge din dator inte går trögare och börjar badbolla behöver du inte oroa dig för hur mycket ram som är ledigt eller inte. din mac har koll på det där själv för att du ska kunna göra något annat med din tid.<br />
<br /><br /><br />

 

Jag visste tyvärr inte det, men tack för hjälpen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För att se alla RAM-minnesanvändare ska du välja Alla processer längst upp. Bilden är inte komplett men ser annars OK ut.

...

OS X har en dynamisk minneshantering som gör att ju mer RAM du har, desto mer "paxar" den för utan att det är något fel. Skulle RAM inte räcka till kan du se det på Sidor ut. Sidor ut visar den sammanlagda filhanteringen från hårddisken av tillfälliga filer sedan sista uppstarten. Är den 0 eller max 1 GB på en vecka är det helt normalt. Är den 1 GB efter ett par timmars upptid sedan om start har du definitivt för lite minne. Växelfil beskriver ungefär hur mycket mer RAM du behöver.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...