Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Två problem med min MBP


GeneraaL

Rekommendera Poster

Efter att ha letat på forumet under en tid nu och inget som verkar kunna lösa mina problem slänger jag upp en egen tråd.

 

Jag har en Macbook pro med OS X 10.6.8 som jag köpte beggad för något år sen. Datorn är från 2009. Kan i förhand säga att jag inte är någon expert på datorer och Mac, men efter att ha använt det under en tid så lär man sig ju ett och annat.

 

Problem 1, läsa skivor:

 

Jag pluggar väldigt sällan in skivor i min Macbook Pro och bestämde mig nu för att blåsa rent datorn och körde in min installationsskiva i datorn, därefter låter det som att datorn läser av skivan men skickar sen bara ut skivan. Inget kommer upp i findern eller något utan bara det här "läs ljudet" och sedan ploppar den ut igen. Provade även den andra installationsskivan jag har och samma problem där. Vad har hänt? Inga repor på någon av skivorna. Känns rätt jobbigt då det är ju ett rätt stort problem i min mening om datorn inte kan läsa skivor. Tips? Vad kan jag göra? Help me!

 

Problem 2, Safari: