Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra bilder/film från GoPro Hero 3 till iPad mini?


SuperMek

Rekommendera Poster

Hej!

 

Jag försöker få över bilder och filmer tagna med GoPro Hero 3 (black) till min iPad mini, men lyckas inte. Anslutning sker via Apples kablar för USB-ansluten kamera och även kabeln för anslutning av SDHC minneskort. I bägge fallen får jag samma felbeskrivning i iPaden, att "formatet ej stöds". Är det någon som har lyckats med bildöverföringen och vill skvallra hur man kan lösa det är jag en tacksam lyssnare.

 

Tar jag samma minneskort och ansluter det direkt i min MacBook Pro fungerar det hur fint som helst att se bilder och spela upp filmerna.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tillägg: Provar jag att ansluta min Nikon V1 på samma sätt fungerar det alldeles utmärkt med såväl direktanslutning till kameran som att ansluta minneskortet, vilket som. Är det så att GoPro har ett bildformat som inte stöttas i iPad mini?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Felet funnet!

Med 64 GB minneskort fungerar det inte. Med ett 4 GB minneskort fungerar det alldeles utmärkt. Nu återstår det bara att kontrollera vilken storlek av kort som fungerar eller ej, eller om det handlar om fabrikat/modell av minneskort som måste saneras. 64 GB-kortet jag har är ett Sandisk Ultra som enligt specen fungerar fint i en GoPro. Men en iPad mini vill inte kännas av det kortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hur är korten formaterade? FAT32? exFAT? NTFS?

Vad händer om du formaterar om 64GB-kortet till det format 4GB-kortet har? (Förutsatt att det är olika.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte en susning om vilket format som nyttjas vid formatteringen av minneskorten i en GoPro. Vid formatteringen finns bara valet "Radera" och sedan valet enstaka fil(er) eller hela minneskortet. Det är allt. Samma procedur har genomförts med bägge korten. På Apples webb finner jag inten info alls om begränsningar av minneskortstorlek. Ej heller på deras diskussionsforum.

 

En sak jag klurar över är minneskort kontra inbyggt (tillgängligt) minne i paddan. Det externa kortet är på 64 GB. Min minipadda är på 16 GB. Är det en ledtråd i resonemangen?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Anslut kortet i Macen och kolla i Finder (Visa Info)

post-69734-084774200 1360012154_thumb.png

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

4 GB-kortet är formatterat i MS-DOS (FAT 32)

64 GB-kortet är formatterat i ExFAT

Det sista var ett nytt format för mig!. Har aldrig hört talas om det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag formatterade 4 GB-kortet till ExFAT i datorn, men då vägrar GoPro-kameran att acceptera kortet...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag formatterade 4 GB-kortet till ExFAT i datorn, men då vägrar GoPro-kameran att acceptera kortet...

 

Skulle nog gjort tvärtom: Formatera till MS-DOS (FAT32) på 64GB-kortet.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrent! Det fungerar!

Formatteras kortet i datorn med FAT32 går innehållet att sedan läsa i iPad mini!

Stort tack! :-)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Stort tack! :-)

 

Vassego. Kul att kunna hjälpa till. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Klockrent! Det fungerar!

Formatteras kortet i datorn med FAT32 går innehållet att sedan läsa i iPad mini!

Stort tack! :-)

 

Det här är ett problem jag läst om på många andra ställen men där har det slutat med rekommendationen att skaffa ett SDHC-kort (i stället för SDXC), så det här är intressant att läsa!

 

Vet du om stöd för SDXC är unikt för iPad mini?

 

Funkar kortet bra i din GoPro med FAT32?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Kortet ser ut att fungera utan problem i min iPad mini som i min GoPro Hero 3 när det är formaterat för FAT32. Jag plåtar och filmar och bilderna/filmerna poppar nu snällt upp i lillpaddan.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Men visst är fortfarande filstorleken maximerad till 4Gb på FAT32-formaterade lagringmedia!?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Men visst är fortfarande filstorleken maximerad till 4Gb på FAT32-formaterade lagringmedia!?

Det är fortfarande 4GB (stort "B" för "byte", litet "b" för "bit") och kommer inte att ändras.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Eller så skiter du i vilket kort du har i och använder GoPro-appen. Där kan du koppla upp dig mot kameran trådlöst och tanka över bilderna och filmerna direkt till kamerarullen i din padda. Så gör jag när jag är på dykresor och har tagit nån trevlig bild som jag vill dela med mig av. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...