Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vad kan man göra med en gammal iPad?


Piratkapten

Rekommendera Poster

Hej!

 

Funderar på att köpa en iPad 4 för att ersätta min nuvarande iPad 2. Nu undrar jag om ni vet vad jag kan använda den till. Ska jag skänka den till någon annan familjemedlem? Eller någon annan? Eller finns det något annat användningsområde?

 

Tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då jag gillar att laga mat och har en airport att strömma musik till i köket hade jag köpt ett snyggt fast väggfäste till den. Dragit ström för en laddare och sedan monterat den fast i köket endast för recept och musik.

 

Men det är ju jag det. ;)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Sen kan man ju alltid ha den fast på väggen som en tavla som visar bilder i ett bildspel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 4 weeks later...

- Sälj den

- Ge den till någon

- Använd den som köksdator

- Bildator/filmspelare/GPS. Finns "hängare" för bilen.

- Använd som laptop med tangentbord

- Fotoalbum

- Stereo/mediacenter

- Använd som extraskärm

- E-bokläsare (inkl tidningar)

- Låt den vara en "slit och släng"-padda och använd den t ex på gymmet för att se på film, när du reser till mindre säkra ställen osv.

- Halldator där familjen har en gemensam kalender, shoppinglista osv. Kan kanske monteras på väggen.

- Använd den i jobbet för att t ex visa presentationer

- Fixa en stor klockradio med en dock.

 

 

Jag skulle säga att om du inte behöver den, eller kan ge den till sambo/barn/någon annan, sälj den. Varför ha prylar man inte behöver? Då kan du köpa roliga och användbara iPad-tillbehör och appar för de pengarna. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 weeks later...

Det är en jättebra idé att ha en extra, som man är mindre rädd om. Andrahandsvärdet är väl sällan mer värt än att kunna ta med iPaden i cykelkorgen ut på picknick! Lättare än att släpa stora sällskapsspel med :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...