Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Youtube går trögt


Mrplasma

Rekommendera Poster

På min ATV3 så har det börja gå trögt när den ska ladda klippen i You Tube! Kör trådlöst och det har ju funkat bra tidigare. Klippet går igång, men så segsr det ihop.

Netflix funkar perfekt!

Någon som kan ge tips?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du är inte ensam om att tycka YT är trögt. Jag vet inte hur många gånger jag fått uppdatera videorna jag kollat den senaste tiden. Det kvittar vad jag använder för att titta på filmerna så det måste vara nåt med utsändningen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För mig laddas kanske halva klippet. Sen tar det stopp.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har fått samma fenomen här, sedan ungefär en vecka... Både på ATV'n, ifånen, booken... I samma veva har jag också fått en tvåa inom parantes i Airplay menyn i finder efter AppleTV'n. Det står alltså "AppleTV (2)" i menyn där jag startar skärmdubleringen. Första dagen stod där en trea istället. Och tidigare enbart "AppleTV". Har bara en ATV på nätverket. Är det samma för er andra som nyligen fått youtube-bekymmer?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tycker att YT överlag går ganska knackigt ibland. Det spelar ingen roll om hur jag tittar på det, för det är samma sak ändå: Buffrar, stoppar, buffrar... Ibland ger spelaren upp helt.

 

Däremot fungerar det av någon anledning bättre när jag laddar hem ett klipp från YT, vilket jag gör med AllMyTube. Där tuffar det på riktigt bra.

 

 

/ Kiwi

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag som har gått omkring och klurat på om det var fel på internet uppkopplingen hemmavid! Netflix och hyra film via itunes fungerar klockrent medans youtube "laggar" hur mycket som helst! Hoppas att det kommer ngt "botemedel" snart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tror att det faktiskt är Google/YT som däckat ihop senaste veckorna. Det har också varit skakigt att ladda upp videos - deras omkomprimering är i obalans och förkastar helt friska filer - etc.

Så - t.o.m. planetens största och mest omfattande datakluster segnar ihop. Jag tror att det bara är början vi ser nu när även allmogen börjar hooka upp sig mera i.o.m. SmartTV/IPTV/ATV mm. Infrastrukturen kommer nog att knaka några år. T.o.m. för Google (YT).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...