Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Youtube går trögt

• Vänligen logga in för att kunna svara
7 svar till detta ämne

#1 Mrplasma

Mrplasma
  • Medlem
  • 38 inlägg
  • Appleprylar: iMac

Postad 23 januari 2013 klockan 20:43

På min ATV3 så har det börja gå trögt när den ska ladda klippen i You Tube! Kör trådlöst och det har ju funkat bra tidigare. Klippet går igång, men så segsr det ihop.
Netflix funkar perfekt!
Någon som kan ge tips?
  • 0

#2 snowreeler

snowreeler
  • Medlem
  • 5 413 inlägg
  • Plats: Strax utanför civilisationens utkant
  • Appleprylar: MacBook Pro

Postad 23 januari 2013 klockan 22:25

Du är inte ensam om att tycka YT är trögt. Jag vet inte hur många gånger jag fått uppdatera videorna jag kollat den senaste tiden. Det kvittar vad jag använder för att titta på filmerna så det måste vara nåt med utsändningen.
  • 0
"Skepticism är den viktigaste av plikter, och blind tro är den mest oförlåtliga av synder.”

Thomas Huxley

#3 Stetch

Stetch
  • Medlem
  • 986 inlägg
  • Plats: Göteborg
  • Appleprylar: iMac 24" 2009, MacBook Pro 15" 2011, iPhone 5 32GB - Svart

Postad 24 januari 2013 klockan 07:27

För mig laddas kanske halva klippet. Sen tar det stopp.
  • 0

#4 Mrplasma

Mrplasma
  • Medlem
  • 38 inlägg
  • Appleprylar: iMac

Postad 24 januari 2013 klockan 22:01

Är det någon som har en lösning?
  • 0

#5 Dennis_Sk

Dennis_Sk
  • Medlem
  • 263 inlägg

Postad 25 januari 2013 klockan 06:47

Har fått samma fenomen här, sedan ungefär en vecka... Både på ATV'n, ifånen, booken... I samma veva har jag också fått en tvåa inom parantes i Airplay menyn i finder efter AppleTV'n. Det står alltså "AppleTV (2)" i menyn där jag startar skärmdubleringen. Första dagen stod där en trea istället. Och tidigare enbart "AppleTV". Har bara en ATV på nätverket. Är det samma för er andra som nyligen fått youtube-bekymmer?
  • 0

#6 kiwi

kiwi
  • Medlem
  • 2 700 inlägg
  • Plats: Helsingborg
  • Appleprylar: MacBook Air 13" (11), iMac 27" (11), Mac Mini (11), iPhone 5S, iPad Air Wifi+3G, iPad Mini Retina

Postad 25 januari 2013 klockan 10:34

Tycker att YT överlag går ganska knackigt ibland. Det spelar ingen roll om hur jag tittar på det, för det är samma sak ändå: Buffrar, stoppar, buffrar... Ibland ger spelaren upp helt.

Däremot fungerar det av någon anledning bättre när jag laddar hem ett klipp från YT, vilket jag gör med AllMyTube. Där tuffar det på riktigt bra.

/ Kiwi
  • 0

Mål:
Att se samtliga 250 filmer som vid ett tillfälle ligger på Imdb:s topplista.

Läget just nu:

Postad bild

---
Agera för att det är rätt och inte för att du tycker om det.

#7 Mac Irsta

Mac Irsta
  • Medlem
  • 44 inlägg
  • Plats: Västerås
  • Appleprylar: iMac 27" i5,MBP 15" i7, iPad 3, 4 & iPad mini, 2 st Apple tv 3rd ,Iphone 5

Postad 29 januari 2013 klockan 18:22

Jag som har gått omkring och klurat på om det var fel på internet uppkopplingen hemmavid! Netflix och hyra film via itunes fungerar klockrent medans youtube "laggar" hur mycket som helst! Hoppas att det kommer ngt "botemedel" snart.
  • 0

#8 Zimmerman

Zimmerman
  • Medlem
  • 661 inlägg
  • Appleprylar: Många.

Postad 29 januari 2013 klockan 18:43

Jag tror att det faktiskt är Google/YT som däckat ihop senaste veckorna. Det har också varit skakigt att ladda upp videos - deras omkomprimering är i obalans och förkastar helt friska filer - etc.
Så - t.o.m. planetens största och mest omfattande datakluster segnar ihop. Jag tror att det bara är början vi ser nu när även allmogen börjar hooka upp sig mera i.o.m. SmartTV/IPTV/ATV mm. Infrastrukturen kommer nog att knaka några år. T.o.m. för Google (YT).
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar

RSS Senaste nytt från MacWorld