Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Försämras kvaliteten då jag strömmar till ATV2?


marcusoft

Rekommendera Poster

Jag har filmat med iPhone 4S och strömmar videon via ATV2 till min TV. Jag har använt telefonens vanliga kamera-app för att filma. När jag spelar upp videon så får jag en känsla av att den är högst 12 FPS, men vad jag förstår så ska iPhone filma med 30 FPS.

 

Är det så att filmen bantas då den strömmas till ATV2, eller är resultatet helt enkelt inte bättre än det jag ser på min TV? På iPhones miniskärm ser jag inte detta "hackande" då jag tittar på filmen, det är därför jag är misstänksam.

 

Om det spelar någon roll så har jag supersnabbt bredband hemma.

 

Det jag hoppas kunna göra är att redigera ihop en hel del material, bränna på DVD och se på TV med betydligt bättre kvalitet.

 

Tacksam för svar av någon som vet, snarare än gissar.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För det första så filmar iFånen i 1080p. ATV2 visar högst 720p.

Vad har du för trådlöst nätverk? Det kan vara för långsamt. Bäst är om ATV är trådad, inte trådlös.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vänta nu! ATV3 kör i 1080P!

 

Javisst. Men här var det frågan om ATV2 och den kör högst 720p.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör Time Capsule, vet inte om det är senaste eller näst senaste modellen. Utökat med en Airport Express, men det ska väl inte spela någon roll. Bredbandet jag har är ett 100 MB hos Com Hem. Om jag streamar en långfilm (hyrd/köpt/nedladdad) flyter det snyggare, upplever jag.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Om du kör ATV trådlöst händer följande:

 

När du strömmar långfilm så går filmen en gång via det trådlösa nätverket: Från routern till ATV.

 

När du strömmar från iFånen så går det två gånger via det trådlösa nätverket: Från iFånen till routern och från routern till ATV. Så då får du bara halva bandbredden tillgängligt på det trådlösa. (Nej, iFånen kan inte tala direkt med ATV, utan det går alltid via routern.)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Utökning av nätverk trådlöst leder också till lägre nätverksprestanda då många data-paket ska tas emot och skickas vidare så att hela nätverket nås.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...