Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Överföra bilder från Iphone4 till macbook med snöleopard


d_st02

Rekommendera Poster

Inte grajat så mycket med datorn på ett tag mer än att surfa etc så nu undrar Jag,-

 

-Kan man överföra bilder utan kabel från min iphone 4 till iphoto på något smidigt vis? Verkar inte gå att köra över bilder från itunes iallafall.

Måste Jag ha kabeln imellan?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Måste Jag ha kabeln imellan?

 

Ja, det måste du. Kör sedan iPhoto (eller möjligen Bildinsamling).

 

Kanske du kan föra över bilderna via någon molntjänst? Men läs avtalet i så fall. Jag har ännu inte hittat något som inte gör mig mörkrädd.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

 

Kanske du kan föra över bilderna via någon molntjänst?

 

Dropbox kan spara din foton från iphonen så att du kan nå dom via datorn sen...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Dropbox kan spara din foton från iphonen så att du kan nå dom via datorn sen...

https://www.dropbox.com/dmca#terms

"We reserve the right to suspend or end the Services at any time, with or without cause, and with or without notice. "

 

Poff, dina bilder är BORTA.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ett annat alternativ: Skaffa Lion eller MountainLion och aktivera bildström via iCloud. Och även aktivera bildström i telefonen såklart.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ok, för säkerhetsskull använer Jag hellre kabeln då. tack för svaren!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.dropbox.com/dmca#terms

"We reserve the right to suspend or end the Services at any time, with or without cause, and with or without notice. "

 

Poff, dina bilder är BORTA.

 

Hade ju inte tänkt att spara bilderna där. Laddar man upp dom till dropbox via iphonen, sen vid datorn spar man ner dom till iphoto eller vad man använder...

Tänkte det mest som ett sätt att föra överbilderna till datorn...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hade ju inte tänkt att spara bilderna där. Laddar man upp dom till dropbox via iphonen, sen vid datorn spar man ner dom till iphoto eller vad man använder...

Tänkte det mest som ett sätt att föra överbilderna till datorn...

Enligt lagen om alltings djävlighet så fimpar de kontot efter du laddat upp bilderna och raderat dem från telefonen, men innan du hunnit få ner dem till datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt lagen om alltings djävlighet så fimpar de kontot efter du laddat upp bilderna och raderat dem från telefonen, men innan du hunnit få ner dem till datorn.

 

Ja Mr. Murphy ska också vara med på en hörna så klart...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns en APP som heter PhotoSync.

 

Den gör det du vill och du kan välja var på Macen bildern ska sparas, i en valfri mapp eller i iPhoto. Överföringen går över Wi-Fi, du behöver en App i Macen som tar emot filerna.

 

Funkar hur bra som helst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hm ok, för säkerhetsskull använer Jag hellre kabeln då. tack för svaren!

Enklast är att stoppa i sladden - öppna Förhandsvisning och kika i menyn arkiv efter: "Importera från <telefonens namn>..." :crossfingers::yeahbaby:

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

https://www.dropbox.com/dmca#terms

"We reserve the right to suspend or end the Services at any time, with or without cause, and with or without notice. "

 

Poff, dina bilder är BORTA.

 

 

Man ska naturligtvis (!) ha sin egen backup/kopia på det som lagras i molnet.

 

Om Dropbox plötsligt skulle försvinna från jordens yta så ligger filerna ändå cachade på datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Enligt lagen om alltings djävlighet så fimpar de kontot efter du laddat upp bilderna och raderat dem från telefonen, men innan du hunnit få ner dem till datorn.

 

Varför inte ta emot dom på datorn först och sen radera dem från telefonen :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför inte ta emot dom på datorn först och sen radera dem från telefonen :)

 

Visst är det så.

När man kör kabel och iPhoto så är det är väldigt frestande att låta iPhoto ta bort bilderna från telefonen direkt efter importen. Detta för att det är himla besvärligt att ta bort (säg) 100 bilder i telefonen. Man måste markera dem en och en.

 

När jag importerar från min kamera så importerar jag bilderna till datorn (i iPhoto) UTAN att radera dem. Sedan tar jag en backup. DÄREFTER matar jag ut minneskortet och formaterar det i kameran. Hängslen och livrem är det som gäller avseende mina bilder.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

När jag importerar från min kamera så importerar jag bilderna till datorn (i iPhoto) UTAN att radera dem. Sedan tar jag en backup. DÄREFTER matar jag ut minneskortet och formaterar det i kameran. Hängslen och livrem är det som gäller avseende mina bilder.

 

Kan inte annat än hålla med. Det är så hemskt tråkigt om man nån gång råkar vara lite för snabb och ta bort sina mästerverk för tidigt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...