Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Varför sådan baksida?


Peter Westerlund

Rekommendera Poster

Varit nyfiken ett tag nu. Någon som vet varför iPhone 5 har en baksida i både aluminium och glas? Finns det någon teknisk förklaring? Det känns som en kompromiss snarare än design, olikt Apple.

För att försöka svara på frågorna.

1. Apple tyckte det var bästa lösningen.

 

2. Ingen aning.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

lappen71: Förmodligen köper jag Apple ändå, för inget annat företag är bättre trots allt. Jag bara tycker det är synd att dom lämnade det designkoncept dom hade under slutet av Steve Jobs tid. Och nej, det handlar inte om att hitta på ett annat grundämne. Jag tycker dom skulle använda det material med bäst kvalité som går att använda utan att kompromissa med utseendet.

 

Men om man lyssnar på Apples egna ambitioner om hur dom vill utveckla så borde dom kanske forskat fram det där perfekta materialet ja: http://www.apple.com/se/iphone/design/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

lappen71: Förmodligen köper jag Apple ändå, för inget annat företag är bättre trots allt. Jag bara tycker det är synd att dom lämnade det designkoncept dom hade under slutet av Steve Jobs tid. Och nej, det handlar inte om att hitta på ett annat grundämne. Jag tycker dom skulle använda det material med bäst kvalité som går att använda utan att kompromissa med utseendet.

 

Men om man lyssnar på Apples egna ambitioner om hur dom vill utveckla så borde dom kanske forskat fram det där perfekta materialet ja: http://www.apple.com/se/iphone/design/

 

Exakt det jag tycker dom har gjort :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Okej! :) Skillnaden mellan oss är alltså att du tror att dom tyckte aluminium/glas var den snyggaste designen. Medan jag tror att det är en kompromiss för att kunna få aluminium på bakhöljet. Då har vi rett ut det!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej! :) Skillnaden mellan oss är alltså att du tror att dom tyckte aluminium/glas var den snyggaste designen. Medan jag tror att det är en kompromiss för att kunna få aluminium på bakhöljet. Då har vi rett ut det!

 

Nej JAG tycker att det är en snygg design med det bästa materialet som JAG vet om i dagsläget.

Men jag har ingen aning om vad som händer i framtiden ifall det kommer ett bättre material och en snyggare design.

 

Du ska inte lägga orden i min mun för att det ska passa dig.

 

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Jaha, okej DU tycker att aluminium/glas är det snyggaste bakhöljet som går att göra. Då förstår jag! Kul att du är nöjd

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jaha, okej DU tycker att aluminium/glas är det snyggaste bakhöljet som går att göra. Då förstår jag! Kul att du är nöjd

 

Kan du läsa? Läs rätt då och lägg inte orden i min mun.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Du tyckte ju inte det var en kompromiss. Du verkar annars säga emot dig själv också. Men strunt samma. Jag vet inte vad du tycker helt enkelt. Vi kan lämna det så.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du tyckte ju inte det var en kompromiss. Du verkar annars säga emot dig själv också. Men strunt samma. Jag vet inte vad du tycker helt enkelt. Vi kan lämna det så.

 

JAG tycker att det är en snygg design med det bästa materialet som JAG vet om i dagsläget.

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

Okej. Och JAG pratar om vad som är snyggast.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej. Och JAG pratar om vad som är snyggast.

 

Och vad är snyggast?

 

 

 

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag föredrar hundra ggr mer en lätt och stark plast, kan man få i olika matt el blankhet och struktur, metall tynger ner i onödan och förstärker krafterna när man tappar den, en stark plast får luren bara att "studsa". Min HTC är bra för där lossnar skalet dessutom så det tar oxå upp krafterna, bara sätta ihop och använda den igen.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Gillar inte att Apple börjat kompromissa. Om det inte går att ha heltäckt bakhölje i aluminium med antenner, då får dom väl köra glas tills dom utvecklat teknik som klarar det. Apple var kända för sin kompromisslösa design, det var därför jag konverterade till Apple. Jag kommer ha min 3GS tills dom slutat kompromissa.

 

Det är ju det att radiovågor funkar så dåligt genom metaller.

Inget som man kan "produktutveckla lite" och få bort.

 

Inte ens Apple rår på fysikens lagar.

 

Sitt du där och krama din 3GS tills Jesus kommer tillbaks om du vill.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Peter Westerlund

haha söta ni är...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

haha söta ni är...

 

Du svarade inte min fråga om vad som är snyggast?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...