Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ordbehandlare för iPad


starsmaker

Rekommendera Poster

Jag behöver en ordbehandlare till min iPad 2. Jag har ganska länge varit inne på Pages men ser nu att Pages och Dropbox inte lirar så bra ihop. DropDav kostar så det går bort. Anledningen till att det måste gå via Dropbox är att jag inte har Lion (med iCloud) på Macen... Jag har försökt att ladda upp mina Pages-dokument på icloud.com men får bara felmeddelande.

 

Har ni testat några andra dugliga alternativ? Jag har hört talas om QuickOffice, är det bra? Känns dock lite onödigt att lägga pengarna på ett paket när man bara behöver en app.

 

Det jag behöver är en bra ordbehandlare som stöder "vanliga" funktioner (studerar) som teckensnitt, radavstånd, fotnot, innehållsförteckning mm.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För iCloud räcker det med att du går via webbläsaren i Macen. Men du aktiverar iCloud på iPad och då även funktionen iCloud dokument. När detta är aktiverat ska Pages på iPad automatiskt spara på iCloud, det ska ske i bakgrunden. Sen kan du hämta dokumenten från Safari i Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

För iCloud räcker det med att du går via webbläsaren i Macen. Men du aktiverar iCloud på iPad och då även funktionen iCloud dokument. När detta är aktiverat ska Pages på iPad automatiskt spara på iCloud, det ska ske i bakgrunden. Sen kan du hämta dokumenten från Safari i Mac.

 

iCloud är ju aktiverat på iPaden. Jag har ju ännu inte installerat Pages på paddan, men dock på Macen... Men när jag loggar in på iCloud och klickar på iWork så kommer denna bild upp:

post-34045-014263400 1358436115_thumb.png

 

 

Betyder det att iCloud på webben inte känner av att Pages finns på datorn? Jag skaffade Pages innan Mac App Store fanns..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag behöver en ordbehandlare till min iPad 2. Jag har ganska länge varit inne på Pages men ser nu att Pages och Dropbox inte lirar så bra ihop.

 

Jag tycker de lirar mycket bra ihop genom funktionen "öppna i..."

 

"Pages kan skicka dokument till Dropbox, Dropbox kan skicka dokument till Pages.

Mycket smidigt.

 

Jag gav upp iCloud p g a att det inte kändes tillförlitligt. Synkningen la av helt rätt som det var eller så kunde den ta väldigt lång tid på sig. Dropbox går som tåget, har nog aldrig haft nåt problem med det.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

iCloud är ju aktiverat på iPaden. Jag har ju ännu inte installerat Pages på paddan, men dock på Macen... Men när jag loggar in på iCloud och klickar på iWork så kommer denna bild upp:

post-34045-014263400 1358436115_thumb.png

 

 

Betyder det att iCloud på webben inte känner av att Pages finns på datorn? Jag skaffade Pages innan Mac App Store fanns..

 

Icloud på webben känner inte av vad du har för program i din dator och iCloud på webben behöver inte det. Man kan ladda upp iWork-filer på iCloud även om man inte har iWork installerat i datorn, du gör det via Safari. Men, dokument på iCloud ska vara aktiverat (iCloud har flera olika tjänster och man kan aktivera och avaktivera dem individuellt, så att iCloud är på innebär inte automatiskt att iCloud dokument är på) och du ska ha Pages i iPad aktiverad och klar. Eftersom du inte har Lion eller Mountain Lion, och därmed inte kontrollpanelen för iCloud, så är det iPad som styr iCloud och inte din Mac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag gav upp iCloud p g a att det inte kändes tillförlitligt. Synkningen la av helt rätt som det var eller så kunde den ta väldigt lång tid på sig. Dropbox går som tåget, har nog aldrig haft nåt problem med det.

 

Då är mina erfarenheter annorlunda. Icloud fungerar utmärkt för mig. Däremot har jag haft problem med Dropbox, plus att Dropbox tar tid varje gång man startar datorn.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Då är mina erfarenheter annorlunda. Icloud fungerar utmärkt för mig. Däremot har jag haft problem med Dropbox, plus att Dropbox tar tid varje gång man startar datorn.

 

Haha, ja där ser man, precis tvärsom :)

 

Synkningen tar ju tid men den måste iCloud också göra om datorn varit avslagen, dokumenten cachas ju på datorn i iCloud-fallet också. Eller du kanske alltid går via webläsaren?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag tycker de lirar mycket bra ihop genom funktionen "öppna i..."

 

"Pages kan skicka dokument till Dropbox, Dropbox kan skicka dokument till Pages.

Mycket smidigt.

 

Jag gav upp iCloud p g a att det inte kändes tillförlitligt. Synkningen la av helt rätt som det var eller så kunde den ta väldigt lång tid på sig. Dropbox går som tåget, har nog aldrig haft nåt problem med det.

 

Har hört att det ska vara lätt att öppna dokument från Dropbox i Pages. Men när du har skrivit på paddan, hur sparar du dokumentet på Dropbox igen? Exportera?

 

Min dator står alltid på, Dropbox är alltid öppet och vanligtvis synkas filer direkt, så för mig är Dropbox guld!

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har hört att det ska vara lätt att öppna dokument från Dropbox i Pages. Men när du har skrivit på paddan, hur sparar du dokumentet på Dropbox igen? Exportera?

 

Min dator står alltid på, Dropbox är alltid öppet och vanligtvis synkas filer direkt, så för mig är Dropbox guld!

 

OBS: Detta är på en iPhone så det ser väl lite annorlunda ut på en padda.

 

Håll fingret över det dokument du vill skicka till Dropbox, efter nån sekund börjar det "vippa" fram och tillbaka.

 

Då ska det dyka upp en ny symbol, en fyrkant med en liten pil i. Där kan du välja "öppna i annat program".

 

Välj format (Pages, PDF eller Word).

 

När dokumentet är klart trycker du "välj program". Välj sedan "öppna i dropbox".

 

I Dropbox kan du sedan välja i vilken mapp dokumentet ska sparas.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...