Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Importerade album visas inte i iTunes11


chrickax

Rekommendera Poster

Tydligen ett vanligt fenomen som ingen hittat någon lösning på. Alltså.. jag lägger till ett album via cmd+o och skivan syns i nyligen tillagda men ingen annanstans i iTunes. Inte om jag söker efter låt, album eller på artist. Har gjort om proceduren flera ggr, startat om dator, loggat ut från iTunes store osv, inget hjälper. Jag har INTE iTunes Match. Fruktansvärt frustrerande för att uttrycka sig milt!

 

/Chricka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag lägger till album genom att trycka in skivan i datorn och då öppnas den automatiskt i iTunes och importeras utan några som helst problem.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja, det funkar för mig också. Tar jag däremot från t ex en bärbar disk eller usb-minne så syns inte låtarna om jag söker på artist, låt osv. Bara under senast tillagda. Jag har läst på en del amerikanska sidor om fenomenet och där pratar man bara om att det är Match som ställer till det, men det har inte jag. De som inte har det har heller inte fått något annat förslag på lösning. Det var därför jag chansade här.

 

/Chricka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har du kollat ID-taggarna / metainformationen för låtarna? Alltså "visa info" i iTunes för låtarna. (högerklicka på en låt, "visa info").

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Japp. Ingen skillnad. m4a-filer allihop. Läste nyss på en amerikansk sida att det numera kan vara en viss fördröjning tills nya låtar syns?! Aldrig hört talas om tidigare och aldrig upplevt något sånt innan. Det låter ju märkligt eftersom man hanterar musiken i datorn... Får väl vänta tills i morrn och se om de dyker upp..

Tack iaf Raphael för tips, man är färdig att slita sitt hår för mindre ibland down.gif

 

/Chricka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag har inte märkt något sådant problem alls hos mig. Blir det samma om du "droppar" låtarna på iTunes?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 3 weeks later...

Efter många om och men, dryftande med sk "Macgurus" så har jag fått rådet att helt enkelt vänta! Och se, det fungerade. Fråga mig inte hur och varför, men det tycks, ibland, vara en fördröjning i iTunes som gör att albumen inte syns direkt. Jag har testat med allehanda varianter på filer. Skivor och från minnen, ibland går det direkt, ibland syns de inte förrän minst dagen efter. Bugg skulle jag kalla det. Men så verkar det vara i alla fall.

 

/Chricka

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...