Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Tips vid köp av iMac?


Knutaugust

Rekommendera Poster

Beställde en läcker IMac 21,5"förut... Tänkte min fru skulle ha något snyggt när hon sköter bokföringen åt mig..:)

Köpte snikmodellen, men med trackplattan och lite extraprogram...

Några eventuella tips, om handhavandet av skönheten?..(IMacen, Min sköna fru sköter jag själv.:) )

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

FartinAround

Behöver man en trendig "trackplatta" i annars så trista textbaserade inmatade bokföringsprogram på jobbet ? Finns det ens stöd för den nymodigheten i den världen? Din fru lär handfast upplysa dig framledes..:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det finns många grafiskt snygga bokföringsprogram till Mac, exempelvis iOrdning och Montanias... Så detta med "trista textbaserade bokföringsprogram", ja det låter som Windows-världen och ger man ut en sådan kommentar har man inte sett de Mackiga bokföringsprogrammen... :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tack för svaren. Iordning låter ju sunt men vad är det andra för nåt? Finns det i Apple Store?

Vad gäller trackplattan så är det väl samma system som jag har i min mbp. ? Där funkar den överallt där vi är iaf.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

IOrdning verkar uppfylla det mesta för mitt företag... Någon mer som har testat det?

Jag kör nu med Vista e-ekonomi.... Ett bra men dyrt bok- faktureringsprogram men som inte innehåller allt tyvärr..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag kör iOrdning 4 i mitt företag, jag har inget stort företag utan det är enskild firma. Fakturering och leverantörer, verifikationer, grafisk statistik och artikelregister m m - fungerar bra för mig. Tycker om att iOrdning underlättar ifyllnad av blanketter hos Skatteverket... som moms och deklaration... Nya iOrdning 5 är ute, men det har varit lite buggar så jag har valt att fortsätta på den tidigare versionen iaf tills bokslutet är klart. För nästa bokslutsår räknar jag med att gå över till iOrdning 5. De är rätt snabba på att fixa buggar och har redan släppt flera uppdateringar.

 

Det andra jag tipsade om var Montania. Deras program finns tre versioner: Step One Bokföring, Step One Ekonomi, Step One Integra.

Montanias program är dyrare men också proffsigare, passar de lite större företagen bättre. Väldigt mackiga. Step One Ekonomi motsvarar iOrdning, men har fler funktioner bland annat koppling till bank så man slipper mata in manuellt sina betalningar på banken. Iordning har ingen sådan bankkoppling. Budget är en till funktion som Step One Ekonomi har men inte iOrdning. Men så kostar Step One Ekonomi också det dubbla mot iOrdning...

 

http://www.montania.se/produkter/stepone-ekonomi-5/

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Ja jag har oxå enskild firma, vi behöver gå tillbaka ibland till återkommande kunder men då får man ofta lägga in uppgifter igen, typ sånt som inte är standard.

Jag jobbar mycket med Rot och Rut, tex fastighetsbeteckningar och sånt kommer inte med o nuvarande program. Sen prenumererar man ju bara på programmet, det heter att man har fri sipport och uppdateringar då, kostar typ 650:-/ kvartal.

Hur funksr det med IOrdning?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...