Jag kör iOrdning 4 i mitt företag, jag har inget stort företag utan det är enskild firma. Fakturering och leverantörer, verifikationer, grafisk statistik och artikelregister m m - fungerar bra för mig. Tycker om att iOrdning underlättar ifyllnad av blanketter hos Skatteverket... som moms och deklaration... Nya iOrdning 5 är ute, men det har varit lite buggar så jag har valt att fortsätta på den tidigare versionen iaf tills bokslutet är klart. För nästa bokslutsår räknar jag med att gå över till iOrdning 5. De är rätt snabba på att fixa buggar och har redan släppt flera uppdateringar.
Det andra jag tipsade om var Montania. Deras program finns tre versioner: Step One Bokföring, Step One Ekonomi, Step One Integra.
Montanias program är dyrare men också proffsigare, passar de lite större företagen bättre. Väldigt mackiga. Step One Ekonomi motsvarar iOrdning, men har fler funktioner bland annat koppling till bank så man slipper mata in manuellt sina betalningar på banken. Iordning har ingen sådan bankkoppling. Budget är en till funktion som Step One Ekonomi har men inte iOrdning. Men så kostar Step One Ekonomi också det dubbla mot iOrdning...
http://www.montania....pone-ekonomi-5/