Tjenare jag har en Iphone 4s och köpte precis en ny finare mac än vad jag haft förut och vill använda den nya macen som som huvuddator till telefonen, dvs där jag matar in musik osv. Men jag är lite orolig över vad som skulle hända om jag synkroniserar med den nya "tomma" datorn? Musiken, bilderna apparna osv, är de kvar?
Hur synkar man iPhone till ny "huvuddator"?
Startad av
calleklutt
, 2012-Dec-30, 23:58
5 svar till detta ämne
Postad 30 December 2012 klockan 23:58
Postad 31 December 2012 klockan 00:07
Du flyttar väl med musik/bilder/appar från den gamla->nya datorn?
Gör en manuell backup av telefonen först.
Gör en manuell backup av telefonen först.
There's no place like 127.0.0.1 🏠
pro'·gram·mer (n.) An organism that converts caffeine into code.Medlem i 6666-klubben.
Postad 31 December 2012 klockan 01:48
Så jag måste flytta över bilder musik och appar till nya datorn innan jag synkroniserar? Hur får jag över apparna? Är inte detta jättekonstigt att detta är så krångligt?
Hur gör jag en manuell backup av telefonen?
Hur gör jag en manuell backup av telefonen?
Redigerat av calleklutt, 31 December 2012 klockan 01:49.
Postad 31 December 2012 klockan 02:08
Hej och välkommen till forumet!
En sökning ger bland annat dessa trådar (där hittar du nog lite svar):
Koppla iPhone till ny dator
Ny dator, hur flyttar jag allt?
iPhone - byta dator
Datorkrasch - koppla iPhone till ny dator
En sökning ger bland annat dessa trådar (där hittar du nog lite svar):
Koppla iPhone till ny dator
Ny dator, hur flyttar jag allt?
iPhone - byta dator
Datorkrasch - koppla iPhone till ny dator
"The Macintosh may only have 10% of the market, but it is clearly the top 10%." / Douglas Adams
Postad 31 December 2012 klockan 05:56
Så jag måste flytta över musik och appar med Flyttassisenten för att inte bli av med något? Måste jag inte flytta bilderna också? Har 17 Gb appar och jag kan inte hålla på att installera om varenda en. Det skulle vara lämpligt men en step-by-step instruktion till detta problem, låter kanske dumt men kan inte förlora något på telefonen, så jag frågar heller en fråga för mycket. Jag tänker att det lätt kan hända att man glömmer at överföra något... Vad exakt ska jag överföra till nya datorn innan jag synkroniserar?
Mvh/ Calle
Mvh/ Calle
Postad 31 December 2012 klockan 18:22
Om du har en TimeMachine säkerhetskopia av den gamla datorn så hämtar du in den i den nya datorn, och då får du med hela ditt användarkonto. Det är väldigt enkelt, det är bara att koppla in den gamla TimeMachinen när man startar den nya datorn första gången. Den kommer nämligen fråga dig om du har en sådan tillgänglig. Sen efter några minuter (kan ta en halvtimme upp till en timme beroende på hur mycket du har) så har du fått med dig din information från din gamla dator till din nya.
Har du ingen TimeMachine kan du använda Flyttassistenten och då kopplar du en sladd mellan datorerna eller kör via AirPort, alltså trådlöst wi-fi. Flyttassistenten sköter allt åt dig. Det är väldigt enkelt.
Vill du bara flytta över det som är relaterat till just detta med iTunes så kan du kopiera över iTunes-mappen som ligger i mappen Musik. Den innehåller all information relaterad till din telefon, inklusive säkerhetskopior. Flyttar du över den mappen till den nya datorn så får du allt med dig där med dina app:ar och allt. Du blir inte av med något.
Du behöver inte installera något "en och en", om du flyttar iTunes-biblioteket så flyttar du en fil som innehåller all information.
Så det är inte så krångligt som du tror.
Har du ingen TimeMachine kan du använda Flyttassistenten och då kopplar du en sladd mellan datorerna eller kör via AirPort, alltså trådlöst wi-fi. Flyttassistenten sköter allt åt dig. Det är väldigt enkelt.
Vill du bara flytta över det som är relaterat till just detta med iTunes så kan du kopiera över iTunes-mappen som ligger i mappen Musik. Den innehåller all information relaterad till din telefon, inklusive säkerhetskopior. Flyttar du över den mappen till den nya datorn så får du allt med dig där med dina app:ar och allt. Du blir inte av med något.
Du behöver inte installera något "en och en", om du flyttar iTunes-biblioteket så flyttar du en fil som innehåller all information.
Så det är inte så krångligt som du tror.
Hälsar
Raphael Mabo
http://mactuellt.blogspot.com
Raphael Mabo
http://mactuellt.blogspot.com
0 användare läser detta ämne
0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar
Nya ämnen
-
Idag, 16:16
Internetdelning tappar hastighet efter en stund -
Idag, 14:41