Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Numbers - Samma typsnitt och storlek men ändå olika

• Vänligen logga in för att kunna svara
1 svar till detta ämne

#1 e-snobben

e-snobben
  • Medlem
  • 13 624 inlägg
  • Plats: Luleå
  • Appleprylar: Mac Pro 2.0 GHz, Lion 10.7.5, MacBook Pro 2,2 Intel Core i7, OS 10.9.4

Postad 30 december 2012 klockan 18:06

Här ser ni två dumpar från två olika numbers-dokument. Det nedre dokumentet är gjort från en mall skapad med den övre som grund. Båda har exakt samma typsnitt och storlek, dvs Helvetica normal 10 punkter. Ändå ser de olika ut. Jag vill att det ska se ut som i den övre bilden med normal text. Men normal text ser alltså ut att vara fet, fastän om jag väljer fet så blir den såklart ännu fetare. Hur är det möjligt :blink:

Bifogad fil  Skärmavbild 2012-12-30 kl. 17.34.56.png   14,04K   14 Antal nerladdningar

Bifogad fil  Skärmavbild 2012-12-30 kl. 17.35.10.png   15,82K   14 Antal nerladdningar
  • 0
Rent vatten - en rättighet åt alla!

Jag tänker inte redogöra för det exakta innehållet eftersom Inlägg i detta forum inte är att betrakta som nationellt prov i ämnet. Jag har dessutom ofta annat att göra än att kolla upp detaljer som kan ha fallit ur minnet. Komplettera gärna om du vill, men gör det utan att beskriva mig som korkad.

#2 e-snobben

e-snobben
  • Medlem
  • 13 624 inlägg
  • Plats: Luleå
  • Appleprylar: Mac Pro 2.0 GHz, Lion 10.7.5, MacBook Pro 2,2 Intel Core i7, OS 10.9.4

Postad 30 december 2012 klockan 22:10

Nu när jag sitter vid min MacBook Pro så är inte skillnaden lika märkbar. Antar att det beror på att skärmen är mindre. Men skillnaden finns där ändå, ifall det är nån som inte tycker sig märka nån skillnad.
  • 0
Rent vatten - en rättighet åt alla!

Jag tänker inte redogöra för det exakta innehållet eftersom Inlägg i detta forum inte är att betrakta som nationellt prov i ämnet. Jag har dessutom ofta annat att göra än att kolla upp detaljer som kan ha fallit ur minnet. Komplettera gärna om du vill, men gör det utan att beskriva mig som korkad.

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar