Hoppa till innehåll

Foto
- - - - -

Krypteradrutan går ej ta bort? Aldrig kryssat i?!

• Vänligen logga in för att kunna svara
2 svar till detta ämne

#1 MasterC

MasterC
  • Medlem
  • 1 inlägg

Postad 20 december 2012 klockan 20:15

Alltså nu tar det hus i helvete kan man säga, jag har aldrig kryssat i krypteringsrutan på Itunes har kunnat uppdatera och backa upp min telefon tills augusti var sista gången. Nu har jag köpt en Iphone 5 och jag säkerhetskopierade allt på gamla telefonen för att sedan lägga in det på Iphone 5:an, men då frågar den efter lösenordet då det tydligen är krypterat?!

Jag har aldrig kryssat i rutan.
Jag har inget att dölja.
Och om jag nu under alla omständigheter skulle gjort det, vilket är 0.00001% chans så använder jag mig enbart av 2 lösenord, dessa fungerar som ni förstår INTE!

Så går det kringgå utan att använda sig av Icloud? Kört för tillfället Elcomsoft bla bla men jag har upp till 9 siffror/bokstäver tar ju typ 15 timmar.
Samt att kommer jag aldrig kunna uppdatera genom datorn eftersom Icloudkopian kommer väl antagligen innehålla att säkerhetskopieringen ska vara krypterad på 5:an också?
  • 0

#2 Mattiasgbg

Mattiasgbg
  • Medlem
  • 15 057 inlägg
  • Plats: Rikets framsida
  • Appleprylar: 11" MBA 1,8 i7 4GB

Postad 20 december 2012 klockan 23:50

Hade liknande problem en gång. Löste det genom att på nästa telefon mata in relevant info manuellt.
http://forum.macworl...age__p__1516506
  • 0
Memento te mortalem esse!

#3 Radiozo

Radiozo
  • Medlem
  • 9 531 inlägg
  • Appleprylar: Macbook Pro 13" 2.26GHz 4GB RAM, Mac Mini C2D 1.83GHz 3GB RAM, Iphone 6 64GB, Ipad 4 64GB

Postad 21 december 2012 klockan 11:07

Har du krypterat och inte kommer ihåg lösenordet så är den informationen förlorad.
  • 0

0 användare läser detta ämne

0 medlemmar, 0 gäster, 0 anonyma medlemmar