Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Under lagring vad ingår i övrigt? Behöver rensa men vet inte vad det ä


stabilt12

Rekommendera Poster

Jag har väldigt fullt på min dator men jag vet inte vad det är. När jag går in under lagring i min dator så är lagringen såhär: Ljud 11,59gb, Filmer 21,68 gb, Bilder 2,68 gb, Program 7 gb, Övrtigt 64 gb.

När jag går in via finder och kollar storleken på olika mappar så får jag detta: Musik 10,3 gb, Filmer 37 gb, bilder 4,18 gb, Program 8 gb. Så vad är allt övrigt och hur rensar jag bland det när jag inte ens vet vad det är? Det känns onödigt att har massa lagrat på datorn som jag inte ens vet vad det är??

Några förslag på hur jag kan rensa upp??

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Övrigt är det som av datorn inte känns igen som filmer, bilder, ljud och program..

Dvs, om du har en film, eller bild eller musik i ett format som inte är ett av de format som Macens system känner så hamnar de under "Övrigt".

Även dokument hamnar under "Övrigt" - dvs, PDF:er, Word-dokument, Excel, textfiler, allt möjligt.

Även de data som tillhör program, sparas utanför programmet i egna filer det hamnar också under "Övrigt".

Så "Övrigt" är alltså allt det som har en filtyp som Mac OS X inte känner igen som film, bild, ljud eller program. :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Okej, Jag laddade nu ner ett program som går igenom vart allt finns. Det står att jag har 8,9 gb under något som heter Macintosh HD och under private men jag hittar inte det någonstans i finder...

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 1 year later...

Löst de =)

Halloj stabilt12,

 

Hur löste du det? Har hela macbooken fylld av "övrigt"

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...