Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Muspekaren tar med sig ikoner!


joadoa

Rekommendera Poster

Hej alla...

 

Sedan jag installerade programmet Airparrot (för spegling till aptv) så har musen eller pekaren ballat ur. När man tar en fil tex på skrivbordet och ska dra den till tex papperskorgen och släppa den där så blir ikonen "fast" på pekaren. Den går inte bort för än man trycker på esc upprepade ggr. (oklart om det är det som gör att ikonen går tillbaka till ursprungsplatsen) Lika dant är det om man ska flytta plats mellan flikar i safari. Ja samma bugg är det så fort man ska "drag n drop" någonting.

 

SJUKT STÖRIGT!!

 

 

 

HJÄLP!

 

 

 

Tacksam för svar...

 

 

 

Edit: laddade ner en sys. uppdatering till Mountain Lion i samma veva som Air parrot.

 

/Jocke

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Har eller har haft samma problem kanske kom det efter install av partit ja, nu har min sambo roffat åt sig datorn och har inte hört något om det och hon har ett konto utan parrot.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

  • 2 months later...

ingen annan som har samma problem + en lösning!? Det kommer till och från, problemet.. Oerhört irriterande! Jag testade och installera om hela OSX men det hjälpte inte.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hittade ett svar på airparrots hemsida.

 

 

 

  • Q I'm having issues with my screensaver activating or drag and drop issues.
  • A Unfortunately these issues are related to a bug with Apple's Nvidia drivers on earlier MacBooks. The only way to remedy this is to remove the AirParrot driver or to disable your screensaver. The following Macs will have this issue when using the External Display driver in AirParrot: MacBookPro5,5 MacBook Pro (13-inch, Mid 2009), NVIDIA GeForce 9400M, MacBookPro5,4 MacBook Pro (15-inch, 2,53 GHz, Mid 2009), NVIDIA GeForce 9400M, MacBookPro5,3 MacBook Pro (15-inch, Mid 2009) NVIDIA GeForce 9600M GT and GeForce 9400M. We've provided this tool to remove the graphics driver.

 

 

Nu är bara frågan, är deras förslag på "remove graphics driver" samma som längre upp i texten "remove the AirParrot driver" ???

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Nu är bara frågan, är deras förslag på "remove graphics driver" samma som längre upp i texten "remove the AirParrot driver" ???

Om jag nu inte är extremt mönsterblind så ser det ut som att båda dina länkar har samma adress?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...