Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Ipad 2 eller Ipad mini?


bremberg55

Rekommendera Poster

Jag ska önska mig antingen Ipad 2 eller Ipad mini i julklapp. Jag ska mest använda den hemma för att titta på film och läsa. Jag kommer såklart också någon gång resa med den, men inte så ofta. De ligger på ungefär samma pris (Ipad 2 är 200 kr dyrare) och minnet är samma, 16 GB. Jag tycker om att Ipad mini är så lätt, men den har så liten skärm att den är ungefär som en Iphone. Som sagt skulle jag mest använda den för att titta på film så därför kanske jag borde ta Ipad 2 eftersom den har större skärm? Är ny här på macworld så ha gärna lite överseende om jag skrivit/gjort fel.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och välkommen till Macworld :ThumbsUp: jag skulle välja iPad -2 an om filmtittandet är viktigt. Större skärm är ett ++ här. Jag anv. min iPad 2a hemma i sängen för slösurf och på resor. Överlägsen ersättning till den tunga/slöa och batteriusla win-laptopen jag släpade runt tidigare. "in the bad old days" :)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag är helnöjd med min iPad-2 men med undantag för att jag valde 16Gb-modellen.

Jag köpte min bara för att se om en platta var något för mig, och det är det absolut, använder den dagligen och alltid på resor.

Men då är det minst 32Gb som gäller, laddar man över lite bilder och har ett gäng appar, några av dom lite större typ ordbehandling mm så går utrymmet fort åt.

En mini ser jag inte riktigt finessen med, om man inte vill resa väldigt lätt.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Hej och Välkommen. Har haft båda prylarna i fråga, min son hade tyvärr sönder min ipad2 så det blev en mini istället. Jag ser inte film tittandet som ett problem allsTycker minis skärm är fullt tillräcklig sedan älskar jag det mindre formatet.men allt är en fråga om tycke och smak som vanligt. Om du inte redan provat är Azul en riktigt trevligApp för film tittande kostar om jag mins rätt 15kr

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag sålde min iPad 2 och skaffade en mini istället, har inte ångrat detta ett smack.

Allt tycker jag fungerar lika bra som med tidigare iPad men mycket mindre otympligt.

Jag hade definitivt satsat på iPad mini.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Jag äger själv en iPad 2 och har tyvärr märkt att den börjar sega ner i vissa tunga appar, så jag hade personligen satsat på iPad 3/4. Har dock hört att Mini ska vara väldigt snabb och trevlig att använda. Många som bytt från iPad 3 till iPad Mini har varit extremt nöjda. Jag tror inte att skärmstorleken spelar någon roll bör du väl vant dig vid en viss storlek. Därmed säger jag lätt iPad Mini. Du får dessutom lite skarpare bild, tack vare samma skärmupplösning, fast på en mindre yta.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...