Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Vilket Crucial-minne till nya iMac 2012?


ericbreiter

Rekommendera Poster

Kan någon tipsa om ett bra företag för att beställa RAM-minne till nya iMac 27"? Jag har beställt med 8GB och vill komplettera med 2x8GB Crucial-minne. När jag jämför en del svenska siter med Crucials artikelnummer så stämmer inte dessa. Enligt vad jag har läst behöver jag följande spec:

 

DDR3 PC3-12800 204-pin SO-DIMM CL11 Unbuffered Non-ECC 1.35V

 

När jag tittar på exempelvis Komplett.se eller Inwarehouse.se så finns dessa minnen med artikelnummer CT2KIT102464BF160B (2x-kit) för 649 SEK. Men när jag tittar på Crucial.com och använder deras minneskonfigurator för att se vilka minnen som rekommenderas för iMac 27" Late 2012 så hittar jag ett liknande kit med artikelnummer CT3650278. Är det någon som vet om det är samma minne? Jag vill gärna hålla mig till Crucials minnen då dessa har verifierats fungera väl ihop med de RAM-minnen som Apple använder utan konflikter och nedsatt frekvens (lägre än 1600MHz).

 

Jag har även kollat på Macoteket men de har inte Crucials minnen och de har inte ens bemödat sig med att uppdatera sin minneskonfigurator med nya iMac.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Varför beställer du inte bara direkt från crucial? Bra priser, gratis frakt, snabba leveranser, bra support.

 

Jag har själv beställt 32 GB från crucial för ett tag sen och leveransen tog 3 dagar och det kostade knappt 1800 kr.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...