Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

MBP Retina - UI lag/hack i alla program


Jaekae

Rekommendera Poster

Hej

 

Tänkte kolla om ni tror min nya retina mbp är defekt eller om det är mjukvaru fel?

 

Kan inte använda intel 4000 kortet alls, för då hackar och laggar allting hela tiden, slår jag på så det alltid är nvidia 650m så fungerar safari mission control och swipe mellan olika desktops och sådant utan lagg.

 

Men alla program har olika mycket UI lag när man scrollar i dem, tex spotify, app store, itunes, logic pro, sibelius, guitar pro, mail appen, google chrome går inte att använda överhuvudtaget, har några adobe program också som har samma sak..

 

när jag fick datorn va den ännu värre än nu, gjorde en ominstallation av OSx då men de hjälpte bara litegrann.. gjort PRAM och SMC resets flera ggr..

 

vet inget mer man kan göra nu, kanske prova en clean reinsall? . Som datorn är nu så är det de sämsta köpet man gjort i livet. Enligt specsen på hårdvaran så borde den va extremt snabb på allting, men det är den "långsammaste" datorn jag haft någonsin

 

reste bort dagen efter jag fick hem den och var borta 4 veckor så kunde inte lämna tillbaka inom 2 veckors perioden..

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Det där var bara en "beta" fix till endast safari som jag inte hade problem med, hittade hur man gör hårdvarutest nu iaf, och har fel på datorn enligt de vilket ger hoppet tillbaka för då har jag rätt till ny/reparation iaf

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...