Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Macbook air eller pro?


Robingustafsson

Rekommendera Poster

Robingustafsson

Har bestämt mig för att köpa en macbook, men kan inte bestämma mig om jag ska köpa en Air 64gb, 128gb eller en pro ?

 

Vad är skillnaden och vilken är mest värd att köpa?

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Fördelar MBP Prestandan & Uppgraderings möjligheter Ram / HDD & SSD / Optibay Extra HDD/

Fördelar Air Liten & Lätt & Tunn Mer Portabel !

 

DIF

 

Gå in på hos en Mac Återförsäljare & känn efter !

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Finns väl flera trådar om det här. Vad gäller Air så tycker jag nog att 64GB versionen är lite i minsta laget. Du skall väl ha minst 128GB och minst 4GB minne (helst 8GB) eftersom Air inte är så lätt att fixa med i efterhand.

 

Kollar man däremot på Pro (Inte Retina-modellerna) så är dom ju lättare att uppgradera efter hand. Det gillar jag. Men Pro blir ju lite tyngre och lite tjockare

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Blir air:en seg om man fyller upp hdd? :)

 

 

Svaret är: det beror på. Precis som Windows kan OSX börja gnälla på olika saker om disken är nästan full men det är ju lätt fixat.

 

Går du för MBA rek jag "modell nr. 3":

 

http://store.apple.com/se/configure/MD231S/A?

 

Alltså 13" i grundutförande. 4 GB RAM räcker för 99% av alla uppgifter du kan tänkas göra på en MBA men 980 kr är inte blodigt för ytterligare 4 GB. Jag antar att du vet att man inte kan sätta in mer minne i efterhand.

 

Den är väldigt fördelaktigt prissatt om man ser till vad man får för den, även jämfört med närmaste konkurrent, ASUS Zenbook. Du har väl gått in i en butik och klämt på varorna som du funderar på? Har träffat på en del folk som beställer helt online och sedan upptäcker att det inte var vad de hade förväntat sig. När det gäller MBA vs MBP kommer du nog inte bli besviken men som sagt, internet i all ära men man måste klämma på grejorna först.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Blir air:en seg om man fyller upp hdd? :)

Alla datorer blir segare om man fyller hårddisken för mycket. Hur mycket som är för mycket får någon annan svara på.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar!

Blir air:en seg om man fyller upp hdd? :)

 

Alla Diskar bör ha minst 25-35 Gb Ledigt MINST för att må Bäst ! /

 

jag Försöker Hålla mej till Minst 90-100Gb Ledigt på den SSD som OSX är på Båda mina Retina har ju halv stort lagringsutrymme 768Gb SSDn

 

 

 

En SSD kan bli riktigt Seg om det är för mycket på den !! & Livslängden förkortas betydligt efter för många Överskrivningar ( Det gäller i förste hand Sanforce SSD )

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Robingustafsson

Tackar:)

 

Känns nästan som om det lutar åt en MBP om det är enklare att uppgradera!

 

Fast MBA är ju smidigare men känns som att inte allt ligger i hur smidig och snygg den är.

 

Om man ska göra musik o hålla på med bilder känns MBP bättre!?:)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Tackar:)

 

Känns nästan som om det lutar åt en MBP om det är enklare att uppgradera!

 

Fast MBA är ju smidigare men känns som att inte allt ligger i hur smidig och snygg den är.

 

Om man ska göra musik o hålla på med bilder känns MBP bättre!?:)

 

 

 

Ja då tror jag garanterat att MBP bli bättre !

 

DIF

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...