Gå till innehåll
Just nu i M3-nätverket

Byta Hårddisk i en MacBook Pro 17-inch, Early 2009


ludike

Rekommendera Poster

Hej, har försökt ta reda på hur stor (2,5 tums 7200) hårddisk jag kan stoppa in i min bärbara.

 

Är det någon som vet var man kan få tag på denna information, letade som en galning på apple, hittade inget.

 

mvh

 

Rolle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Den får vara högst 9,5 mm tjock. (Så 11 mm passar alltså inte).

 

750GB är den med mest utrymme som jag hittade på prisjakt.nu

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, så 9,5 mm max och hårddisk storlek i GB spelar inte så stor roll, skulle jag få tag på en 1 TB 7200, bara den är 9,5 mm, så är det OK?

 

ok guiden va klockren, TACK

 

en lite fråga till.

 

Ska även byta upp RAM, såg att 8 GB va supportat, är det någon som testat 16 GB?

 

 

TPF

 

Rolle

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, så 9,5 mm max och hårddisk storlek i GB spelar inte så stor roll, skulle jag få tag på en 1 TB 7200, bara den är 9,5 mm, så är det OK?

Ja, fast så stora har jag bara hittat 5400 rpm.
Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

... Ska även byta upp RAM, såg att 8 GB va supportat, är det någon som testat 16 GB? ...

Det kanske någon har, men 8 GB är max enligt de pålitliga källor jag har tagit del av (EveryMac.com och Mactracker).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, 5400, det funkar (0=

 

Får la ta 8GB, de e bättre än 4GB

 

tack

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

ok, 5400, det funkar (0=

 

Får la ta 8GB, de e bättre än 4GB

 

tack

Vill du ha 16 så ta 16. Kan du få det till bra pris så är det inte mycket att tveka om. Jag har 16 i MBP 17, sista modellen. Ännu har jag inte varit riktigt i närheten av fullt utnyttjande av alla 16 godingarna, men väl 12 med råge och visst, det känns lugnt att inte behöva hålla koll på RAM-resurserna. Apple säger 8 är max, men Intel säger 16. Jag säger också 16; funkar kanon. Nu hade jag lite tur och fick mina till ett riktigt bra pris när jag skulle köpa 2x4=8. Inte mitt fel, men billigt blev det ;) så om ett par hundringar extra inte betyder för mycket för dej, rekommenderas 16, tveklöst.

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Vill du ha 16 så ta 16. Kan du få det till bra pris så är det inte mycket att tveka om. Jag har 16 i MBP 17, sista modellen. Ännu har jag inte varit riktigt i närheten av fullt utnyttjande av alla 16 godingarna, men väl 12 med råge och visst, det känns lugnt att inte behöva hålla koll på RAM-resurserna. Apple säger 8 är max, men Intel säger 16. Jag säger också 16; funkar kanon. Nu hade jag lite tur och fick mina till ett riktigt bra pris när jag skulle köpa 2x4=8. Inte mitt fel, men billigt blev det ;) så om ett par hundringar extra inte betyder för mycket för dej, rekommenderas 16, tveklöst.

Du kanske tänker på någon annan modell? Enligt Apple ska Early 2009 ta 4 GB men klarar 8 GB enligt EveryMac och Mactracker (och OWC antar jag).

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Du kanske tänker på någon annan modell? Enligt Apple ska Early 2009 ta 4 GB men klarar 8 GB enligt EveryMac och Mactracker (och OWC antar jag).

Kan stämma, eller… jo, stämmer väl. Missade alldeles att modellen är från 2009 (tidig), vet inte vad jag tänkte på. SORRY! Mea culpa!

(fast själv hade jag kanske testat med 16 ändå; om priset varit rätt… funkar det inte så kan man sälja stickorna vidare, eller hmm, se dom som första avbetalningen på köpet av den nya(re) maskinen)

Länk till kommentar
Dela på andra webbplatser

Arkiverat

Det här ämnet är nu arkiverat och är stängt för ytterligare svar.



×
×
  • Skapa nytt...